IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Онлайн-гигантът Alibaba представи първия си автомобил

Седанът IM излиза на пазара още тази пролет

През есента на миналата година китайския гигант в областта на онлайн услугите Alibaba и концернът SAIC създадоха стартъп компанията Zhiji Motor. Целта на новата фирма бе разработката на нови електромобили и първият резултат е готов с представянето на модела IM.


Zhiji IM


Електрическият седан ще излезе на пазара още през април тази година, което ни кара да си мислим, че работата по него е започнала далеч преди обявяването на джоинт-венчъра между двете фирми. За момента, информацията за модела е доста оскъдна, като повече информация се очаква с наближаването на пусковата дата на IM.

Това, което е известно до момента е, че Zhiji IM ще се предлага с два варианта на батериите - с капацитет 93 или 115 киловатчаса. Акумулаторите ще се произвеждат от компанията CATL, като ще бъдат с много добра плътност и ще имат дълъг живот.


Zhiji IM


Когато бе обявено създаването на Zhiji Motor, ръководството на компанията заяви, че всичките й електромобили ще могат да ускоряват до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Дали е така и при IM предстои да разберем.

И тъй като думата Zhiji от китайски означава "мъдро самоуправление", очаква се новият модел да има доста развити асистиращи технологии. Хардуерът за последните ще е дело на специалистите от NVIDIA.

Новата марка обещава да лансира разнородна гама електрически автомобили в скоро време. Предполага се, че вторият модел на фирмата ще е екологичен премиум кросоувър, който ще е на пазара най-късно в началото на следващата година.

Повече снимки на Zhiji IM вижте в галерията:

0 от 500
  • #1
    23 rate up comment 4 rate down comment
    shvaben ( преди 3 години )
    Да, явно китайчовците напредват по-бързо към новите технологии, за разлика от европейските т.н. традиционни производители на автомобили, които само седят и ревът колко скъпи са елекромобилите и как трябва да си караме с ДВГ още сто години.