IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia се обединява с Lada

Румънската марка показа бъдещия си 7-местен SUV, наречен Bigster

Dacia и Lada, двете бюджетни марки на френската група Renault, занапред ще се обединят в едно общо бизнес подразделение, предвижда френският план за преструктуриране, представен от новия главен изпълнителен директор Лука Де Мео.
 
  
Dacia Bigster
Концептът Dacia Bigster, с който марката планира да се изкачи в компактния сегмент
  
   
Целта на новото подразделение Dacia-Lada е да повиши ефективността чрез инженерни и производствени синергии между двата бранда. Те и досега споделяха доста неща: АвтоВАЗ продължава да произвежда за руския пазар Lada Largus, която е по същество ребрандираната Dacia Logan MCV първо поколение, а също и Sandero и Logan второ поколение, които се продават в Русия под марката Renault. Дружеството АвтоВАЗ, наследник на Волжския автомобилостроитен завод, бе придобито от Renault през 2014 и през 2016 отчете първата си печалба от над десетилетие.
 
  
Дени Ле Вот, Dacia, Lada
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на Dacia и Lada, пред микрофона на КОЛЕЛА и Automedia.bg
 

  
„Dacia ще остане Dacia, винаги предлагаща надеждни, автентични решения с най-добро съотношение качество-цена за разумните купувачи", увери Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на двете компании. "Със създаването на подразделението Dacia-Lada ще се възползваме в пълна степен от преимуществата на модулната платформа СMF-B, ще подобрим своята ефективност и допълнително ще увеличим конкурентоспособността, качеството и привлекателността на нашите продукти".
 
  
Dacia Bigster, Алехандро Месонеро Романос, дизайнер
Bigster бе представен от Алехандро Месонеро-Романос. Испанският дизайнер, привлечен от Seat, занапред ще е директор по дизайна на Dacia, а бившият главен дизайнер на Peugeot Жил Видал ще отговаря за марката Renault
 
  
Повишаването на ефективността ще се случи най-вече чрез подмяната на четирите различни платформи, използвани в момента от Dacia и Lada, с една-единствена - модулната CMF-B. От сегашните 18 различни каросерии двете марки ще преминат към общо 11. Плюсът на CMF-B е, че позволява също хибридно и чисто електрическо задвижване.

Като част от петгодишния си план за развитие Dacia представи и концептуалния модел Bigster. Това е 4.6-метров SUV, с който румънската марка ще навлезе в С-сегмента. Досега най-дългият модел на Dacia бе миниванът Lodgy - 4.49 см, но неговото производство приключва през март, както и това на Dokker. Бестселърът Duster е едва 4.32 и ползва старата платформа на Renault Clio II от В-сегмента.
 
  
Dacia Duster
Сегашното, второ поколение на Duster е изградено върху платформата на Renault Clio II. Следващата генерация вече ще е върху CMF-B, както и всички останали модели на Dacia и Lada
  
  
Dacia, която за поредна година през 2020 е най-продаваната марка нови автомобили в България, ще разчита на три нови модела през 2021 - сменилите поколенията Logan и Sandero, както и на електромобила Dacia Spring. До 2023 марката обещава още три изцяло нови модела, включително бъдещият сериен Bigster, който вероятно ще се предлага и със седем места, както и наследник за Dokker. За дизайна на марката вече отговаря испанецът Алехандро Месонеро-Романос, който бе привлечен от Seat.


Още снимки на концепта Dacia Bigster вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Брутална визия, за съжаление ми се струва че ще е бая пари това....
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 3 години )
    Ще ги съдят от LaFerrari :D
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 3 години )
    Евала за Ладачия :-) много доброНаправо пращай предложението в рено може да ти дадат някой лев
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ЛаДачия! :D
  • #3
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Дъмпелнекой си ( преди 3 години )
    Не е баш така, щото през 2020 са продали 1025 Дъстъра, около една трета от всичките продажби. А и на мястото на Доккера ще има друг подобен модел, вероятно по-скъп, но пак по-достъпен от пежо/ситроен, да не говорим за фолксваген кади.
  • #2
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Ръмпелстински ( преди 3 години )
    Спрат ли да правят Докер и Лоджи, продажбите им в БГ ще се сринат. Нова Дачия в момента купуват над 90% фирми, едните за таксита - Логан и Сандеро, а другите за товарене и превоз на служители - Докер и Лоджи, така че поне 50% ще са надолу, ако няма ново поколение.
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Ако се вземат сричките от двете, то новото име ще е: Дада или Лачия :)