IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се отказва от скоростната кутия с двоен съединител

Този тип трансмисия няма да се поставя дори на М-моделите

Германският производител BMW се отказва от 7-степенната си автоматична скоростна кутия, като тя няма да се поставя дори на моделите, разработени от М-подразделението на компанията. Вместо нея ще бъде използвана традиционната 8-степенна автоматична трансмисия, съобщава BMW Blog.


скоростна кутия BMW


Автоматикът със 7 скорости (DCT) имаше много фенове през годините. Той сменя предавките по-бързо, отколкото шофьорът дори може да си помисли, а освен това даваше и по-голям контрол върху автомобила. Освен това, неговият селектор с формата на капка беше и по-лесен за използване, макар и визуално това да не изглежда точно така.

Представител на BMW потвърди и пред друго издание – The Drive, че нито един от бъдещите модели, в това число и тези на M-подразделението, няма да получи скоростна кутия с двоен съединител и 7 предавки. Той посочи и причините, поради които компанията ще разчита на досегашния си автоматик с 8 скорости.

Основната е, че като представяне – време за смяна на предавки, 8-степенната скоростна кутия не се отличава от 7-степенната, а освен това, тя позволява и по-голяма икономия на гориво. Също така, автоматикът с 8 степени е проектиран за работа със системата за задвижване на четирите колела, докато DCT е предназначена за автомобили със задно предаване.

Друга причина е, че в BMW имат огромни планове за електрификация на моделната си гама, които ще погълнат сериозна сума. И затова няма смисъл да се инвестира в модернизирана на сегашната скоростна кутия DCT, за да може тя да достигне нивото на автомата с 8 предавки.

Снимка: BMW

0 от 500