IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alfa Romeo, Chrysler, Lancia: кои марки са най-застрашени?

Сливането между PSA и FCA е окончателно решено, но означава ли това и край за някои легендарни имена?

Eдна от най-големите сделки в историята на автомобилния бранш получи и последната зелена светлина днес, след като акционерите на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler одобриха категорично сливането между двата концерна. Това на практика ще създаде четвъртия най-голям световен производител, по-голям от General Motors, Hyundai-Kia и Ford.
 
  
Карлос Тавареш, Stellantis, PSA, FCA
  
   
Но за Карлос Тавареш, който ще оглави бъдещия конгломерат под името Stellantis, работата тепърва започва. Пред португалеца стоят три колосални задачи.

Първата е съживяването на китайския пазар, където в момента двете групи използват едва 8% от капацитета си.  
Втората е да ликвидира колосалния производствен свръхкапацитет на новата група, която по оценка на консултантската компания LMC в момента може да произвежда със 7 милиона автомобила повече на година, отколкото успява да продаде.
 
  
Stellantis, капацитет, графика, PSA, FCA
  
  
Това е калкулация за доста слабата 2020 година, но дори и през много силната 2016 свръхкапацитетът на PSA и FCA е надхвърлял 4 милиона автомобила, твърди LMC. До момента двете групи уверяват, че могат да съкратят разходите си с до 5 милиарда евро на година, без да закриват заводи. Но независимите анализатори се съмняват, че всички фабрики ще оцелеят.

 

Марките на Stellantis
1. Jeep - 860 753
2. Peugeot - 764 720
3. Fiat - 760 541
4. Ram - 526 966
5. Citroen - 507 800
6. Opel-Vauxhall - 443 160
7. Dodge - 237 422
8. Chrysler - 79 021
9. Alfa Romeo - 41 116
10. DS - 32 777
11. Lancia - 29 393
12. Maserati - 11 456
ОБЩО - 4 295 125


И понеже новата група ще е под силен правителствен натиск в страните, където са базирани марките й - Франция, Италия, САЩ, Германия - най-застрашени от закриване са заводите другаде, например този на Opel в Елсмиър, Великобритания, и този на Fiat в Крагуевац, Сърбия.

Третата и най-сложна задача на Тавареш ще е да направи така, че 14-те му марки да не се конкурират помежду си. Това е наистина огромно предизвикателство, при положение, че в момента някои от тези марки са директни съперници. Португалският мениджър вече е бил принуден да променя дългогодишни планове в името на тази цел - например окончателно е зачеркнал идеята за връщането на Peugeot на северноамериканския пазар, по която работеше усилено от няколко години. "Този план е мъртъв", потвърждава източник от PSA пред агенция Reuters.

Дори и така обаче изглежда невероятно всичките 14 марки на новия конгломерат да оцелеят. Нека видим какви са шансовете пред всяка от тях, оценени от анализатори като Филип Ушоа (Jefferies) и Лука Чифери (Automotive News Europe).
 
 
Колко застрашени са отделните марки на Stellantis (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500