IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 малко известни факта за главния автомобил на СССР

Преди половин век започна производството на ВАЗ-2101

През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".

За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. За да разберете какво точно са искали управляващите СССР преди половин век - вижте галерията ни:

0 от 500
  • #56
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Супер ( преди 4 месеца )
    Велика кола , велика ! :))
  • #55
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Пирон ( преди 3 години )
    Това си е италиански фиат 124
  • #54
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Иванка Димитрово ( преди 3 години )
    Продавам ВАЗ 2101
  • #53
    5 rate up comment 0 rate down comment
    PakiKiprov ( преди 3 години )
    Толиати не е Набережние челни или Симферопол.Преди да стане Лада се казваше Жигули, от името на близкото градче Жигулевск, който е наречен така на близката гора- Жигулевский лес/наричана от местните Жигули.Като умря Палмиро Толиати-ген.секретар на Италиянската компартия/ при малко странни обстоятелства,като Морис Торез, той пък на френската и двамата в СССР, а Морис Торез на път от Варна за Одеса, обособиха градчето Толиати.Местните от Жигулевск са правили опити за обединение с Толиати, не стана
  • #52
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Стефан Ем. Николов ( преди 3 години )
    Първата ми кола беше лада 21013. ътувар съм с нея и в Европа. Имам една забележка - гр. Толиати няма нищо общо със Симферопол, ами се казваше Набережние челни, преди да построят ВАЗ и да го преименуват.
  • #51
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 35,не забравя,че през това време не се произвеждаха първите модели а бяха вече 2105,2107 и 2109,последната беше доста адекватна на новото време.
  • #50
    18 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 20,докато стигнеш да сменяш бутала,сегменти и тем подобни упражнения за луди и с Жигл/Лада си минават поне 160-180 х.км.,за това време доста интересни места можеш да посетиш без проблем и в комфорт отговаряш на тогавашното време.Така,че "гуспудине" би требело да знаиш,че е абсолютен тъпизъм да сравняваш един вече ретро модел със съвременен автомобил. Иначе по времето,когато се продаваше тази кола на запад масвостта не е била по различна и по-надеждна.
  • #49
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 14,бензина бил скъп,това смях ли е или се опита да кажеш нещо.На база заплата от да кажем 120 лв/най-ниската за края на 70-те и началото на 80-те/ бензин от 45ст до 60 ст. как ти се струва,после достигна 80 ст.в края на 80-те и точно преди "демокрацията" стана 1лв.И въобще хората не са карали по-малко,тези които си караха колите и тогава и сега си карат,тези които не караха не карат и такива сега. Аз имам не малко познати,които на година минават не повече от 3-4 хиляди км. сега.
  • #48
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 10,ами да ти кажа пишеш абсолютни простотии, от това което съм видял,познат едни време си взе точно Жигула от първите била таксиметрова това някъде 81-82г.,която бе на 170 х. км без основен ремонт,но се наложи доста кърпене на пода и смяна на калниците и съответно боя,но по двигателя всичко бе наред.А се знаеше как се карат служебните и особенно таксиметровите коли едно време на умирачка.
  • #47
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 11,ламарините бяха по-дебели от на оригинарлният ФИАТ 124 и гниеха точно толкова колкото и на него,а окачването е повдигнато заради лошите пътища в тогавашният СССР и пробните ФИАТ 124 в руските условия не са издържали много и буквално са се разпадали,поради което се е наложили тези повече от 800 промени.