IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Може ли Tesla да купи някой от големите производители?

Илон Мъск признава, че е готов за сливане с друга компания

С пазарна капитализация от над половин трилион долара мисли ли се в Tesla за закупуване на някои от големите автомобилни производители? Този въпрос беше зададен на главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск по време на връчването на наградата Axel Springer 2020. Милиардерът се опита да се измъкне, като отговори, че никога не би направил опит за поглъщане, но е готов да обсъди сливане с друга компанията.


Илон Мъск


Изявлението на Мъск беше по повод дискусиите, че Tesla се готви да купи някой от конкурентите си като Volkswagen, Toyota, GM или Ford. Този въпрос обаче създава два основни проблеми. Първият е как може да стане това, а вторият - защо?

Текущата пазарна капитализация на Tesla е 584,76 млрд. долара (според Yahoo Finance), като оперативният паричен поток е 4,348 млрд. долара, а свободният паричен поток - само 1,827 млрд. В същото време пазарната капитализация на Volkswagen е 158,60 млрд. долара при оперативен поток от 23,522 млрд. и свободен паричен поток от 5,1 млрд.

За да може Tesla да купи който и да е конкурент, ще са необходими пари. Затова и Мъск беше запитан, дали компанията би продала акции, като по този начин рискува поглъщането от друг купувач? Както и дали би разменил акции на Tesla с хора, които контролират други производители на автомобили? Мъск заяви, че е отворен към подобен подход, но дали казва истината?



Евентуалното поглъщане или сливане на друг производител ще донесе проблеми на Tesla, тъй като компанията предпочита да продава колите си директно, а не чрез дилъри (някои от тях в САЩ не искат и да чуят за продажба на електромобили). Освен това, Tesla не е и голям фен на профсъюзите и вероятно ще има доста проблеми и в Германия с IG Metall (германския съюз на металурзите). Компанията вече отказа да подпише договор с тях, което може да доведе до
стачки в Гигафабриката, строяща се край Берлин.

Снимка и видео: Motor1

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Същото е и за сливане - никоя компания, печелеща реални пари и то страшно много, няма да обмени акции с компания, която не печели нищо. Кой ще обмени акции с Р/Е 20, срещу акции с Р/Е 1200 ??? Някой луд? Подобни идеи само показват нивото на "инвеститорите" в теслата, те са толкова зле откъм финансови и икономически познания, че майките им не трябва да им позволяват Монополи да играят, камо ли да се бутат на фондовата борса !!!
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Imp ( преди 1 месец )
    Това е едно от най-смешните неща, които съм чел в живота си !!!! Теслата няма нито долар спечелен от основна дейност в цялата си комична история, бе... с какво ще купи истинска автомобилна компания, която печели милиарди всяко тримесечие? С въшки ли? Все едно някой уличен просяк да си въобразява, че ще купи Тръмп Тауър !!!
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Напредъкът на тесла е феноменален. Забравили сте, че преди те са се появят беше невъзможно частна компания да започне от нулата в този бранш. А всички японски, корейски и китайски компании са с държавна подкрепа. Същото важи и за Спейс Екс. Тесла от 250 части за долната част на шасито вече имат само една. За окабеляването скоро ще стане подобна ситуация. Малко е странно как не ви прави впечатление следното - само други подобни компании създават сходни продукти. Но не сте чували за Ривиан, нали?
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не ви ли прави впечатление че, докато тук се говори за сливания пазарни капитализации , бмв тихичко си пуска електрички , така като гледам от останалите европейси именити производители тези май най бълзо са влезнали в час.Тесла разбира се в момента е водеща в този сегмент.
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 1 месец )
    Грешна ти е представата. Тесла наистина има някои проблеми с качеството, но те са козметични. Най-честите са неравномерни фуги между панелите. В същото време обаче според скорошно проучване, Tesla модел 3 беше на второ място по надеждност и кратък среден престой в сервизите - един ден спрямо две седмици престой за моделите на toyota, които уж имат повече опит, повече сервизи и по-добра логистика. Следователно Тесла са не много качествено сглобени, но за сметка на това са надеждни и сигу ...
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ха-ха ( преди 1 месец )
    Прекалено опростенческо мислене имате. Първоначалният план при създаването на компанията Tesla motors, беше да произвежда задвижващата част на електромобилите и да я продава на останалите производители. Daimler и toyota дори имаха по десетина процента дял в Тесла като Тесла им продаваше задвижването, а daimler им даваше части за модел s. Лостчетата все още са от Mercedes. Но останалите се отказаха от електричките и от Тесла. Така че нищо ново под слънцето. Връщат се към първоначалния план.
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сливания се правят за да има някаква изгода, но в този случай не виждам с какво ще им помогне.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз мисля, че това ще е единственото спасение за Тесла, да те имат добър софтуер, батерии и двигатели, но лошо качество и купища проблеми с привидно елементарни неща. Точно обединението им с топ производител, който да им покаже как се правят нещата ще ги направи топ марка а споделените технологии на Тесла ще направят този топ производител в тотален хегемон при електрическите коли.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "На загуба са, защото..." Аз не коментирам дали са на печалба. Да, технологичните компании масово първите години са на загуба и въпреки това са с гигантска пазарна капитализация. Аз коментирам теорията на конспирацията, че държавата ги финансира. А данъци не плаща никой. Даже държавните немски железници Дойче Бан въртят пари през Холандия за да избягват немските данъци, което е доста забавно. За Дойче *** няма смисъл даже да говорим.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Родните разбирачи пак се писали тъпотия след тъпотия. Малоумниттте комунисти ще си останете такива каквито сте.