IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW заложи на инженер на Porsche в преследването на Tesla

Александър Хицингер се връща в компанията, за да оглавия новия основен проект

Бившият инженер на Porsche - Александър Хицингер, се завръща във Volkswagen Group за да оглави новия основен проект на германския производител - създаването на електрическа кола, която да може да се конкурира с моделите на Tesla.


Александър Хицингер


Именно 49-годишният специалист беше в основата на създаването на състезателния болид Porsche 919, който спечели "24 часа на Льо Ман" през 2015, 2016 и 2017 година. След това той напусна компанията, за да премине в Apple, където оглави програмата за създаване на автономни атомобили.

Сега Хицингер се завръща във VW Group и застава начело на проекта "Артемида", чиято цел е създаване на цялоста система за интегриране в автомобилите на концерна на електрическа енергия, нови технологии за автономно движение и информационно-развлекателни системи.

"В Porsche винаги съм мислил за превозното средство като за една цялостна система. Това е много важен момент и именно с него Tesla се справя отлично", коментира инженерът в първото си интервю на новата позиция. Той е категоричен, че не бива да се създават отделни системи и технологии, които след това да се обединяват, а трябва да се направи едно цяло нещо, което да бъде интегрирано в автомобила още от самото начало.

"Интерфейсът "човек-машина", интериорният дизайн, външният дизайн, аеродинамиката и гамата мотори са взаимно свързани. Ако модифицирам нещо по въшния дизайн, например, това ще повлияе на аеродинамиката и ефективността", казва още Хитцингер.

Електромобилът на проекта "Артемис" трябва да бъде произведен през 2024 година, като ще използва компоненти, разработени за Porsche и новата платформа за електрически превозни средства на Audi. Той ще сглобява в завода на групата в Хановер, като засета носи производственото име Landjet.

Снимка: Porsche

0 от 500