IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 406 Toscana - прекалено смел, за да бъде истина

Нека си спомним за един от най-красивите модели с две врати от края на миналия век

Представеният през есента на 1995 година седан Peugeot 406 направи истински фурор, като на фона на конкурентите и на предшественика си с индекс 405 автомобилът изглеждаше като произведение на изкуството. Поръчките надминаха всички очаквания, а Люк Бесон обезсмърти модел в култовия филм "Такси".


Peugeot 406 Toscana


Сега обаче ще стане дума за един малко по-различен автомобил. Това е Peugeot 406 Toscana - предшественик на 406 Coupe и много смел концептуален модел, показан на публиката в Женева през 1996 година. Сега единственият екземпляр от него е в музея на марката в Сошо (Франция).

Според описание на музейната табелка, концептът 406 Toscana "взаимства пропорции и форми от италианските майстори от епохата на Възраждането, като представлява самоходна скулптура". Всъщност, предната и задната част са от класическия седан 406, като те са комбинирани с дълги врати и таван от плексиглас.


Peugeot 406 Toscana


Архитектурата на предния панел е същата като на стандартното 406. Разликите в салона са, че той е по-просторен, няма задни седалки, които са жертвани в името на свалящия се подвижен покрив, и е в оригинална цветова гама

Факт е, че серийното Peugeot 406 Coupe, което дебютира две години по-късно е по-консервативно, но пък именно това му помага. За 9 години производство французите продадоха над 100 000 бройки от модела, което сериозно превъзхожда плановете на компанията. Гамата двигатели включва бензинови и дизелови двигатели, като топ-версията получава 3,0-литров V6 с 210 к.с., с който ускорява от 0 до 100 км/ч за 8 секунди.


Peugeot 406 Toscana


Що се касае до приемника Peugeot 407 Coupe, то не постигна такива тиражи и съответно подобен успех. А новото 508 така и не получи версия купе, пък и на кого е нужно то в ерата на кросоувърите?

Снимки: Peugeot

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Yori ( преди 3 години )
    Света познава много и различни купета .406 купе е сътворено от дизайнер който прави едни от най красивите коли в света -Пининфарина .Включително и коли на Ферари .Такива коли те карат да си извърташ главата ,когато минат покрай теб .Това са така наречените -вечни класики .
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Sssss ( преди 3 години )
    406 купе с Италиански дизайн затова изглежда добре
  • #5
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    вчера на един светофар видях едно светло синьо 406 купе...пуснах една сълза, защото вече не се правят такива красиви коли, а само тумбаци с наднормено тегло. Поне да бяха практични като минивановеъте, а те само пластмаса и кич с всякаква липса на комфорт и пркатичност
  • #4
    23 rate up comment 1 rate down comment
    propov ( преди 3 години )
    406 купе си остава еталон за дизайн. Тази кола има толкова чиста форма и перфектни пропорции, че и след 100 години пак ще изглежда перфектно. Няма нищо излишно, но е изваяна, просто изваяна. Да не забравяме че е дело на Пининфарина все пак.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    Поздрави, че си осъществил мечтата. Купето изглежда много добре. Седалките също/кожените/.
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    и да добавя - ПСА имат страхотни концепции, които събират погледите по изложенията, но за съжалене не им стиска да ги пуснат. Дано поне E-Legend види бял свят.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Авотра, има хора, които не си умират по паркетници. Да в поселдните години пазара на купетата се сви, но не значи че няма почитатели. Имах 406 купе (беше си ми мечта) и после 407 купе. И двете си ги харесвах, но с 407 направиха грешката да сложат стари мотори (поне V6 бяха на години от 607) и поостарял типтроник от Порше и седеше малко тромаво. Дълго се спекулираше и за 508 Купе, но понеже бяха малко в криза, явно решиха да спестят разходи. Жалко за което