IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen се отказва от Passat и в Европа

Концернът слага край на конкуренцията с Skoda Superb след 2023 година

Преди няколко дни Volkswagen разкри, че се отказва от седана Passat в Северна Америка. Последните информации от концерна сочат, че същата съдба ще има и европейската версия на модела, съобщава Automotive News Europe, като се позова на главния изпълнителен директор на компанията Ралф Брандщетер.


VW Passat


Източници на изданието твърдят, че Volkswagen ще спре седана в Европа през 2023 година, но ще запази комбито. Засега не е ясно дали става въпрос за стандартния Passat Variant или за високопроходимата версия Alltrack. Не е изключено и двата варианта да останат в гамата на марката.

Решението за отказа от седана е изненадващо, тъй като моделът се продава успешно на европейския пазар. За тази година до края на октомври Volkswagen е реализирал 88 478 бройки от модела, който е убедителен лидер в класа си. На второ място е Skoda Superb с 47 889 продажби.

Според Automotive News, Volkswagen се отказва от седана, за да намали вътрешната конкуренция. А това означава, че в концерна искат Skoda Superb да стане лидер в този сегмент от 2023 година нататък.


VW Passat


Отказът от Passat е свързан и с промените относно изграждането на нов завод а Volkswagen. Той трябваше да бъде построен в Турция, но след отказа от проекта беше решено, че следващото поколение на Passat ще се сглобява във фабриката в Братислава (Словакия). Там ще бъде преместена и Skoda Superb, която сега се произвежда в Квасини (Чехия). В момента Passat се сглобява в Емден (Германия), но този завод ще бъде само за електромобили.

В момента най-достъпната версия на Passat на пазара в Германия може да бъде поръчана за 30 258 евро. Комбито Variant се предлага от 31 335 евро, а всъдеходният Alltrack стартира от 48 627 евро.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тва.. ( преди 3 години )
    като караш рено/неуДачия все на бисери те избива! Справка: виж Пепи Шекера с настоящата "статия-бомба" и глупотевините на оня, дето се пише като "Факт"!
  • #8
    11 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Форумният ***,който се подиграваше как японците си изтеглят седаните от Европа, сега аз му се смя на него,че Фолксваген пак копират Тойота.Тойота първа взе решението да спре седана от Европа и да заложи на повече корсоувъри, сега Фолксваген парвят същото. Но Тойота пък продава невероятния Камри, пред който Пасат изглежда като пластмасова играчка от шоколадово яйде Kinder. Същият форумен *** твърдеше,че бъдещето е на дизела,щото германците го правели, е и там не позна, правят хибриди.
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До ( преди 3 години )
    Не лоша колата, но чак и невероятна не е. Особено през последните 10 години с тия калпави мотори и скоростни кутии.
  • #6
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Уни ( преди 3 години )
    Невероятен автомобил. Без конкореция вече 40 години
  • #5
    5 rate up comment 21 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Нормално нрмски бклук тва да не ви е фенското изтънчено бижу Рено което се кара само от добре костюмирани умни мъже с изтънчени обноски и шалче на врата
  • #4
    11 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Надценена кола, нормално.
  • #3
    21 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ужас! БГ сервизите ще останат без хляб.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Унуфрий ( преди 3 години )
    Може би са си направили сметките и те не излизат добре, я е прекалено скъп или нямат капацитет където да го правят, а може би нещо друго, след време ще стане ясно.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Очаквано ( преди 3 години )
    Еми явно продажбите са главно на комби варианта и все пак остава алтернативата Супърб лифтбек важното е че ще ги запазят като модели поне до 2030г