IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla вече струва половин трилион долара

Личното богатство на Илон Мъск доближи 128 милиарда след поредния борсов скок

Акциите на Tesla удариха нов връх във вторник, нахвърляйки цена от 540 долара. Това покачи общата пазарна капитализация на производителя на електромобили до над половин трилион долара.
  
  
Илон Мъск, трева
Личното състояние на Илон Мъск се оценява вече на 128 милиарда долара. В началото на тази година най-богат на планетата бе Джеф Безос, със 113 милиарда долара. Състоянието на Мъск обаче се състои почти изцяло от опции върху акции, почти без материални активи
    
     
Поредната вълна от ентусиазирани купувачи дойде след обявеното решение на S&P Dow Jones да включи компанията в своя индекс. С последното повишение ценните книжа на Tesla са поскъпнали над шест пъти тази година.

На практика дебютът на компанията в борсовия индекс ще е един от най-мащабните в историята, и тя ще има едно от най-силните въздействия върху котировките, отбелязва The Financial Times. Даже гиганти като Google, Facebook и Goldman Sachs имаха три и повече пъти по-ниска капитализация, когато бяха включени в S&P 500.

Успоредно с цената на акциите набъбна и личното богатство на Илон Мъск, което се състои основно от опции върху акции в компанията. В момента Bloomberg оценява Мъск на 127.9 милиарда долара.
 
  
Tesla, капитализация, графика
  
   
Мащабите на капитализацията на Tesla са такива, че включването й наведнъж в индекса драстично ще отслаби тежестта на останалите 504 компании в него. Заради това S&P обмисля да добави производителя на електромобили на два пъти, за да осигури по-постепенен преход.


 

0 от 500
  • #82
    1 rate up comment 0 rate down comment
    смешки ( преди 6 дни )
    Работили на загуба, а? Може ли да сте толкова зле?
  • #81
    1 rate up comment 1 rate down comment
    гост ( преди 6 дни )
    Аз ли съм *** или светът в който живеем е сбъркан. Тесла губи пари от всеки продаден автомобил т.е. работи на загуба, а пък марката струва колкото всички други марки автомобили взети заедно.
  • #80
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    И за какво му е финансиране? Въпреки че строи три нови фабрики едновременно, Тесла е на печалба и увеличава всяко тримесечие парите си в кеш. Към момента има 14 милиарда кеш, и тези дни смята да го увеличи с още 5 милиарда. До края на годината ще има над 20 милиарда кеш, който просто си стои за "черни дни" , защото няма никакъв смисъл да строи повече от три завода на година, докато не паднат цените на електромобилите и започне да продава по милиони на година.
  • #79
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ha ( преди 1 месец )
    Тъй тъй...само дето пари няма имаме само капитализация...ако му спрат кредитирането е дал фира след 3 месеца мъскинина..
  • #78
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Абе ( преди 1 месец )
    Тоя балон като се пукне,голям трясък ще има....
  • #77
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тъпо ( преди 1 месец )
    Не е лесно да си прост. Прочете ли коментар 33? Ако не ти достига капацитет да го разбереш, проблемът не е в мен "Ти дочете ли коментара до края? Там дадох пример с 1000 батерии свързани последователно, от които може да се сглоби батерия 4200V, само че напрежението върху електролита на всяка отделна клетка ще остане 4,2 волта. Елементарни знания, които ти липсват. Батерията на Тесла е изградена от няколко хиляди такива малки батерии по 4,2 волта."
  • #76
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ". Литиево-йонните батерии имат напрежение от 3,2 волта когато са напълно разредени" Олеле! Татален мъпет! Нещо паралел? Нещо серии? Нещо мозък? Йок, баце!
  • #75
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Повечето от вас пишат неграмотно, не сме правописната полиция, но ако имате претенции е изключително жалко. " Да пишеш и да си неграмотен, си е жив парадокс. Може би допускаш грешки, но е все ендо да наречеш човек с очила сляп.
  • #74
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Дори хипотетично колите да станат с пробег 1000 километра, да се изградят достатъчно зарядни в Европа," Ако минават 1000 км, нуждата от бързи зарядни ще спадне драстично. А за не толкова блгаоприятните части на Азия и повечето от Африка ... Те па като са се избили за нови автомобили, ама малееее!
  • #73
    2 rate up comment 0 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Колегата бунак ще троли във всяка тема за електричките и Мъск. Боли ли?