IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla вече струва половин трилион долара

Личното богатство на Илон Мъск доближи 128 милиарда след поредния борсов скок

Акциите на Tesla удариха нов връх във вторник, нахвърляйки цена от 540 долара. Това покачи общата пазарна капитализация на производителя на електромобили до над половин трилион долара.
  
  
Илон Мъск, трева
Личното състояние на Илон Мъск се оценява вече на 128 милиарда долара. В началото на тази година най-богат на планетата бе Джеф Безос, със 113 милиарда долара. Състоянието на Мъск обаче се състои почти изцяло от опции върху акции, почти без материални активи
    
     
Поредната вълна от ентусиазирани купувачи дойде след обявеното решение на S&P Dow Jones да включи компанията в своя индекс. С последното повишение ценните книжа на Tesla са поскъпнали над шест пъти тази година.

На практика дебютът на компанията в борсовия индекс ще е един от най-мащабните в историята, и тя ще има едно от най-силните въздействия върху котировките, отбелязва The Financial Times. Даже гиганти като Google, Facebook и Goldman Sachs имаха три и повече пъти по-ниска капитализация, когато бяха включени в S&P 500.

Успоредно с цената на акциите набъбна и личното богатство на Илон Мъск, което се състои основно от опции върху акции в компанията. В момента Bloomberg оценява Мъск на 127.9 милиарда долара.
 
  
Tesla, капитализация, графика
  
   
Мащабите на капитализацията на Tesla са такива, че включването й наведнъж в индекса драстично ще отслаби тежестта на останалите 504 компании в него. Заради това S&P обмисля да добави производителя на електромобили на два пъти, за да осигури по-постепенен преход.


 

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Естествено.че Китай е огромна територия трета по-територия след Русия и Канада.И естествено че са богати най-много нови милионери и милиардери има точно в Китай които са луди по зяпафните и най-вече американски стоки докато Европа обеднява доеи богати страни като Франция и Германия стандарта се срива поради закриване на производства и местенето им в Китай
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За Тесла
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла продава факт но тя продава основно в Америка и Рено Зои и Пежо 208 електрик и Киата и тн. се продават но основно в Европа.Защо?Защото различните пазари имат различни характеристики примерно в Европа Тесла не се продава толкова защото е скъпа а покупателната способност е мн. по-ниска отколкото в Щатите.А що в щатите не се продава Зои/208.Щото територията и разстоянията са мн.по-големи.Тоест особености на пазара поради географски особености и разлики.Но Сащ е мн. по-голям пазар което е добре
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    гледам и не вярвам на ушите си пирамиди фараони и балъци за трилиони
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Сащ=Бклук ( преди 3 години )
    Факт е че всеки прави или че може да направи електричка.Факт е че има и други електрички факт е че в Европа Тесла не са най-продаваните електеички.Факт е че Сащ дължи успеха си на независещи от човека фактори като географско разположение климатични особености и площ.Факт е че каквото и да правиш Сащ.ще си помпат компаниите и съюзника Катай имще ти правят сечено тоест няма смисъл да се занимаваш с тях
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 3 години )
    Абе тва са долни инсинуации, Тесла са фитка! Я вижте Лада и ФолцВаген как фъркат с акциите и печалбите, хахах! Са форумните умници пак ще измислят нещо умно как балона се надувал и т.н:)))
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Балон било, ми що не се пука? Скоро ще са най големия автопроизводител. Ако още 50 години са балон, кой ще го интересува да ли е балон или не
  • #5
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Разбира с, че е балон. Но за сега, години наред, Тесла успява да поддържа този балон и да го използва за набавяне на (лесен и евтин) кеш за плановете си за увеличаване на моделната гама, производството, заводите и в крайна смека пазарите и произведените бройки. И лека полека се превръща от нишов, бутиков стартъп за производство на играчки за богати в, ако не основен, то поне сериозен автопроизводител, който произвежда повече автомобили, от, например, алфа-ромео и ланча взети заедно.
  • #4
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Achtung ( преди 3 години )
    Аз лично също вярвам в електрическите автомобили и признавам, че Тесла стана символ на тази революция в транспорта, ама да струва колкото Тойота, Хонда, Фолксваген, Даймлер и БМВ взети заедно...... това е един ОГРОМЕН БАЛОН!
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    На 17.11.2020 се учреди бизнес асоциацията ZETA (Zero Emission Transportation Association) с главна цел 100% електрически транспорт до 2030г. Същите индикации са от Острова след скорошното решение от 2030г. в Англия да не се продават автомобили на бензин и дизел т.е. след 9 години. Очаква се акциите на Тесла и компании, произвеждащи батерии, да растат.