IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Golf 3 GTI срещу Opel Astra GSI: бъдещи класики?

Сега ли е моментът да се инвестира в тези култови коли от 90-те?

Третият албум при музикантите е един от най-трудните за реализиране, защото по това време феновете, спечелени с първия албум, започват да се питат дали си заслужава да слушат. Именно пред това предизвикателство са изправени VW в началото на 90-те години, когато трябва да представят третата генерация на Golf GTI - по същото време, когато се появява и Оpel Astra F GSI. 

В началото на новото хилядолетие и двете култови коли бяха често срещани по родните пътища, а армиите от фенове нямаха търпение да разкажат на всеки, колко по-добра е тяхната избрана кола. Според първите тестове в медиите Astra GSI е похвалена за отзивчивия и мощен двигател, но критикувана за недодялана настройка на окачването. Общото мнение обаче е позитивно. Golf 3 GTI 16V получава донякъде по-умерени похвали, най-вече към сигурното поведение в завой. Но извън това колата е не само по-тежка от предходната, но и вече не заема върхово място сред моделите на Golf - там се е намърдал Golf VR6.

 

astra gsi vs golf gti rear


Днес е по-скоро рядкост да засечем Golf 3 GTI или Astra GSI първо поколение, а оцелелите екземпляри започват да добиват стойност. Сред феновете и на двете коли има такива, които може би не са имали възможност да си ги купят през 90-те и сега са готови платят доста, за да сбъднат това желание. В следващите редове ще сравним двете потенциални класики по технически данни, потенциални слаби места и по цени днес. Ще се радваме да се включите в коментарите, ако сте имали една от тези култови коли и да споделите приятни/неприятни моменти или просто да гласувате коя кола бихте предпочели.


golf vs astra engine
 
  
Слаби места 

И двете коли страдат от корозия, при Astra най-вече около задните гуми, а при Golf по цялата каросерия. Това се дължи на смяната на доставчик на стомана от VW спрямо предишните поколения на Golf. Естествено, части от окачването и на двете коли се износват с времето и при Astra може да се чуват звуци от шарнирите, но няма нищо фрапантно. Двигателите също са доста здрави и издържат на тормоз, включително и с много газ. При Astra GSI избягвайте екземпляри с шумен празен ход при студен двигател. 

 

astra gsi vs golf gti interior

 

Цени сега

Бърза проверка на български и западни сайтове за авто обяви показва, че най-евтините Golf 3 GTI 16V се продават за 2 500 лв. в България, а в Италия се продава напълно оригинален екземпляр за близо 20 000 лв. При Astra GSI цените започват от 2 600 лв в България и стигат близо 30 000 лв в Германия за нереставриран екземпляр.
 

Технически данни

Може би малко неочаквано с оглед на продажбите, където предимството е на страната на Golf, в повечето технически параметри всъщност напред излиза Astra - макар че двете коли са доста сходни.


Golf GTI срещу Astra GSi - пряко сравнение (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 11 rate down comment
    До 9 ( преди 3 години )
    Със тунинг и достатъчно пари всяка кола може стане бърза. В Русия драгаджиите правят Лади да минават под 10 секунди на 400м. Но тук въпросът не е в това. Въпросът е дали дадената кола е наистина готина и приятна за каране. Хубавия спортен автомобил трябва да притежава много качества за да стане класика. Астрата и Голфа просто го нямат този "Wow' фактор. Скучни коли са.
  • #10
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Calibra ( преди 3 години )
    А най-добрият 2.0 16V Turbo двигател на 90-те беше не друг, а C20LET, слаган в Calibra 4x4. Това беше мотор, проектиран за рали, който нямаше турбо дупка, въпреки липсата на съвременно турбо с променлива геометрия. Беше проектиран съвършен!
  • #9
    1 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма как тези бараки с цени като за вторични суровини да са класики. Освен това са от периода с напълно безличен дизайн. Класика е Голф 1 и Кадет A, B и C
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    GSI ( преди 3 години )
    При доста силен попътен вятър и леко нанадолнище - 234 км/ч. Повече явно не може :-) (пълен сток, без нищо пипано).
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    GSi 16V ( преди 3 години )
    Фастрата (от fast) беше най-бързият хот-хеч за времето си поради страхотния двигател и инжекцията Бош-Мотроник, която й даваше предимство. Най-бързата атмосферна кола на драг-първенството на Божурище беше оранжева Астра GSi - това говори достатъчно.
  • #6
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Амии ( преди 3 години )
    И двете са си бяха бракми. Астрата е по добра от Голфа но.........пак си беше дърво. По това време яката работа беше да имаш Calibra Turbo или BMW 325i. А имаше и готини японки които направо си бяха екзотика за нашите ширини. Honda CRX, Honda Civic VTi, Honda Prelude, Mitsubishi Colt GTI....Toyota Celica, Toyota MR2 все много добри коли.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    GSX-R ( преди 3 години )
    Peugeot 205 1.9 GTi
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Фактът, че номер 1 има само 24 минуса, говори, че има надежда за България. Реално 24 рацера кръстосват пътищата с подобни ковчези, често засичам един РА на излизане от София, повярвайте и С-класите му се озорват.
  • #3
    28 rate up comment 5 rate down comment
    Ами ( преди 3 години )
    Това са едни от последните истински автомобили! След тях разни икономисти и юристи са взели превес над инженерите в автоиндустрията и резултата е видим в съвременните еднодневки!
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Виждайки големите продажби от фолксваген са сметнали че ако спестят от всичко ще има за коледни бонуси. и резултата е доста безличен и зле направен автомобил, , а от опел са продължавали да са убедени че мнозинството от хората не ги бърка да сменят изгнили калници всяка година