IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 дълбоки заблуди за климатика през зимата

За какво ви е, щом така и така е студено? Всъщност има за какво

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно.
  
  
климатик
  
   
Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване - а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на порботи първоначално "на сухо" - което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци. Разбира се, в последните години производители сами са се погрижили за това и при най-съвременните автомобили климатичната система сама се грижи за себе си. Но при мнозинството коли по нашите пътища се налага и шофьорът да помогне.


Пет основни заблуди за климатика през зимата (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Джо ( преди 2 месеца )
    До 11. ТРАЙ
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    наблюдаващотдалеч ( преди 3 месеца )
    Другата глупост! Влагата и въздуха повреждали частите! Може, но само отвънка. Преди зареждане, системата се вакумира. Въздух в системата не може да има.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    наблюдаващотдалеч ( преди 3 месеца )
    Такива глупости никога не съм чел! Първоначално частите работели на сухо?! Единствените движещи се части е компресор. А той е пълен с масло. През зимата, при темп 6 градуса, термозащитата не разрешава включване. Шофьора може да го включи, на таблото ще излезе сигнал за включване, но компресора няма да се завърти. Всеки може да се увери, като погледне . ще се върти само външната ремъчна шайба, но не и компресора.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Петко ( преди 3 месеца )
    Хладилната техника е проста, но не за прости хора, как да обясни някой преводач какво се случва, като не е техник. 1. Има разлика дали компресорът е с постоянен обем или с променлив - от около последните 12-14 години. 2. Обикновените климатици не включват под 6с компресора, тогава и количеството влага е по-малко. Ясно се забелязва на температури около 10-15 и вали дъжд, с включването на климатика прозорецът се оправя почти мигновено. 3. Тетрафлуоретан си е фреон, R12, R134a, R1234yf, фреони ...
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Топло студено ( преди 3 месеца )
    Японски автомобил,закупен нов през 2010.Има си бутон"рамразяване",всеки ден зимата паля,натискаш го и кефа е голям:автоматично запуска ел.отопление на предно и задно стъкло,на огледалата,както и ти включва климатроника в режим изсушаване,за минута стъклата се изчистват от мъглата.Задавам обикновено 21 градуса и повече не се занимавам.След определено време ел.подгревите се изключват сами,климата си остава в някакъв минимален режим(за изсушаване),само електромуфата му я чувам он/оф,сам си регулира
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Майки Ти ( преди 3 месеца )
    "разпотява" :D
  • #21
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Алекс ( преди 4 месеца )
    Наскоро се возих на 5-та серия БМВ. Климатика е електрически, инверторен. На спран двигател се пуска до 20 минути преди да се влезе в колата и вътре е стоплено, не е сауна, а целта е една комфортна температура, при -6 навън, вътре беше 16 градуса.
  • #20
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До #17 Фреона колко да е консуматив? Предната ми кола я продадох на 12г и фреон никога не беше пълнен. Климатроника си бачкаше, както и зимно време
  • #19
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тая статия е за отпреди 20г. Новите климатици са перманентно включени, както и напълно не могат да бъдат изключени. Който иска има инфо у нета. Става въпрос за Variable Displacement Compressor. Работят и до около -40С. Имат и инверторен режим. Така системата винаги работи и не теква като лейка напролет При мен също пускане на режим обдухване на предното стъкло, включва климатроника на макс. Почва да дyха леко топло след около минута, на втората дyха топло. Дори и на мяс
  • #18
    6 rate up comment 6 rate down comment
    sam ( преди 5 месеца )
    на дъртите коли можеш да пуснеш климатика и на -10