IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda измисли система, как един шофьор да кара две коли наведнъж

Технологията Follow the Vehicle е разработена с помощта на студенти от Чехия (ВИДЕО)

Компанията Skoda Auto започна тестове на системата Follow the Vehicle, позволяваща на един автомобил, дори той да е празен, автоматично да се придвижва след водеща машина. Човекът в първата кола определя, откъде и с каква скорост да се преминава, каква посока да се поддържа и къде да се извършва маневра.


Skoda

В случая, вторият автомобил единствено трябва да повтаря всички действия на първия и да поддържа дистанция до 10 метра. В проекта освен инженерите на Skoda участват и студенти от Техническите университет на Острова, като той се подкрепя и от Държавната техническа агенция на Чехия и нейният National Competence Center – Cybernetics and Artificial Intelligence.

Съчетанието от сензори, интегрирани в модела Superb и новата система за управление, а също така и връзката между автомобилите позволяват създаването на система за автономно движение. Водещият автомобил (Master) задава траекторията на водения (Slave), който също следи обстановката на пътя и е готов да реагира при нужда.



Идеята на комплекса "Следвайте автомобила" напомня опитите за движение на каравани, проваидени от Volvo през 2011 и 2012 година. Тогава шведите съединяват виртуално 5 машини, които де-факто се управляват от водача на първата. Преди потеглянето си, всяка кола получава собствен идентификационен код, който не само позволява предаване на информация една на руга, но и свързване с пътната инфраструктура (на принципа Car-to-X или C2X).

Разбира се, леката кола, която се движи втора, не копира движението на първата, а сама следи и преценява обстановката на пътя. По тази причина инженерите на Skoda освен стандартни датчици за движение са добавили допълнителни камери и радари, а също така и специален блок са свръзка.
Благодарение на него, първата машина предава всички данни за работата на кормилното управление, на газта и на спирачките. Обмяната на информация става чрез стандартна за автомобилна връзка ITS-G5, а също така и чрез мобилна връзки 4G, LTE и 5G. Експериментът се провежда в кампуса на Университета в Острава.


Skoda


Създателите на системата Follow the Vehicle са убедени, че тя ще се хареса на оператори на автомобилни паркове, както и на фирми за каршеринг и за даване на коли под наем. Технологията може да бъде полезна не само по пътищата, но и в условията на предприятия, където определено количество детайли трябва да бъде преместено от едно място на друго.

Снимки и видео: Skoda

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    БГ Зона ( преди 3 години )
    Когато направят трето поколение: пилотната кола да блокира претичващи кучета и котки и да разчиства накацалите по дърветата коли в кв. Редута, Окрид хилс, Манастирски ливади, Елизиум и други, тогава ще се наложи тая система у нас.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 3 години )
    Или пък трети случай...Карат си двете и някой изпреварващ задната се вклинява между двете и "разбърква картите".Четвърти случай.... Минава първата, обаче пред втората на пешеходна пътека тръгва да пресича пешеходец. Втората трябва да спре. Първата вече заминала на Пичковци вече....И т.н. и т.н.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 3 години )
    Егати смешката, измислили били голямо чудо.Има стотици ситуации, в които "копирането" на движение ще доведе до големи и фатални грешки.Виждам вече други споменаха за червен светофар. Първата минава на зелено, но след това светва червено. Какво прави втората?....Друг случай... Първата изпреварва бавно движещ се отпред трактор, втората и тя тръгва да изпреварва. А, изненада... то насреща идвало ТИР. Първата се прибира в своята лента и се спасява. Втората се запознава челно с ТИР-а.И т.н.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Шкода са доразвили технологията от преди 5-6 години като са монтирали във водещата кола дистанционно което блокира светофарите и задържа зеления сигнал докато не премине цялата колона през кръстовището :)
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Тази технология я тестваха в САЩ при камиони още преди поне 5-6 години. Първият влекач управлява и тези след него. Като цяло не се наложи, щото като светни червено след първият и става интересно. Интересно какво точно са "измислили" от Шкода. Ама нали трябва да се пишат рекламни статии.
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Дъ Въ и Бъ ( преди 3 години )
    "...Техническите университет на Острова,.." ?!?!?! Да не би да имате предвид Острава? Басии и даскачите !