IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen: Водородът е пълна безсмислица

Победа на Байдън е по-добрe за нас, заяви шефът на германския концерн

Потенциалът за развитие на водорода като автомобилно гориво е твърде надценен, смятат от Volkswagen. Гигантът влезе в спор по темата с германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която активно лобира за развитие на водородните горивни клетки.
  
   
водород, Германия, станция
За разлика от Mercedes, който има собствени проекти в областта на водородното задвижване, и BMW, която развива такава технология в партньорство с Toyota, VW няма работещи проекти с горивни клетки
  
  
Ябълката на раздора е националният план за насърчаване на електрическата мобилност, който трябваше да създаде конкуренция между водородното задвижане и електромобилите с батерии (BEV). Браншовата организация обаче отхвърли плана в този вариант и настоя да има специални субсидии за водорода. Това на практика ще извади сегашните електромобили от обхвата на правителственото подпомагане. Volkswagen, който инвестира десетки милиарди в преминаването към BEV, реагира остро и нарече насърчаването на водорода "безсмислица" и "лоша употреба на чистата енергия".

В изявлението на концерна, публикувано от T&E, се казва, че "така нареченият потенциал на тези алтернативни течни горива (втечнен водород и биогорива, б. ред.) е... много силно надценен", и освен това те са "сложни, обвързани с големи разходи, не много допринасящи в борбата срещу климатичните промени и с ниска ефективност".
  
  
Херберт Дийс
Който и да е новият президент във Вашингтон, заплахата от мита и търговски бариери си остава, предупреди Дийс


Междувременно главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс заяви, че победа на демократа Джо Байдън в президентските избори в САЩ ще е по-благоприятна за интересите на компанията. "Една демократическа политика от Белия дом ще е повече в тон с нашата глобална стратегия за преход към електрическо задвижване", заяви Дийс в разговор с Bloomberg.


 

0 от 500