IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

DSG трансмисията: какво трябва да знаете

Все повече автомобили се предлагат с кутии с два съединителя - но струват ли си?

Все повече автомобили се предлагат с DSG скоростна кутия - и нови, и на вторичния пазар. Но какво всъщност представлява този сравнително нов тип автоматик и какво трябва да знаете, преди да се спрете на автомобил, оборудван с него?


8 факта за DSG трансмисиите (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Вече мина времето на ръчните скорости, преди бях по-икономични и е безспорно кеф да ги караш, но вече автоматиците ги бият по икономичност и бързина на превклюване.А за удобството въобще не може да става и дума
  • #10
    3 rate up comment 9 rate down comment
    dron ( преди 3 години )
    Като говорим за смяна не говоря за по бърза смяна (естествено че роботизираната кутия е по бърза) а за смяна в по правилен момент = обороти + скорост + терен + намеренията на шофьора
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Роботизираната кутия в ф1 не в ръчна в смисъла, на това човек с ръката си да вкарва предавките. Това че конструкцията им е близка до консттукцията на ръчната ск. Кутия не значи че ръчна ск. Кутия, Човек неможе да е толкова бърз като автоматиката която натиска съединителя и сменя зъбното колело. Това твърдение че ръчната е най бърза е на човек каращ 20 годишни гробове
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    abc ( преди 3 години )
    Във Формула 1 кутиите са практически ръчни, даже и си имат съединител, но се ползва само за да не загасва като е на място. И пилота сам натиска копчета нагоре/надолу една предавка накъде иска. Има механизъм, който изпрасква зъбните колела от едната предвка директно на другата, все едно сменяш без съединител. Как става номера без да се счупят зъбите... това е друга тема, няма достатъчно място за писане тук. : )
  • #7
    9 rate up comment 21 rate down comment
    dron ( преди 3 години )
    "При пускане на спирачката в режим Drive или Neutral колата започва да пълзи напред или назад,".... бах го в неутрала... интересно колко вдига тая кола на Neutral?За сега няма автоматик който да сменя предавките по добре от човек (нямам предвид всеки човек!) вероятно жените сменят предавките по зле от автоматик.Представяш ли си WRC със автоматик, бодваш го на драйв и ги разцепваш хахахах...
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Превръща се в отживелица това решение! Рено сложиха стартер/генератор и още един ел. двигател в кутията, махнаха изцяло съединителя, а кутията стана малка само с 4 скорости (а се държи като 6 степенна, реално дори с 15 комбинации). Махнаха и задната предавка и движението назад се прави само с електромотора, както и потеглянето. Назад ако искат могат да включат и две предавки. Това са интелигентни и актуални решения, не да се утежнява и усложнява.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 3 години )
    Ехеее, колко очакваш че струва обслужването на другите. За 170к км да имаш до 3 пъти да смениш масло в зависимост от производителя. Сложи и да смениш и комплект съединители. Ако отиде на 5к са те одрали. То ZF-a хубаво може да издържи 200к без смяна на масло ама да не го смениш поне 1 път на 100к-150к км си е живо тото.
  • #4
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #3 сигурно знаеш че ДСГ не е един модел и технология. Най-чупливите сухи 250ки ги оправиха отдавна. 6 степенния в масло е супер и като каране и като надеждност - изобщо не може да се сравнява с ръчни (аз карам ръчни в момента). Българина като си хване некоя дъвка - например че ДСГ са скапани - и си я повтаря 25 години... въпреки че не е вярна от 24 ...
  • #3
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много ясно, че хубав класически автомат е по-добър от всяка дву съединителна. Но я покажете кола под 80к лв с хубавия ZF. Докато двусъединителни имаш за 35к. Проблема на двусъединителните е, че ако следващата предавка не е на свободния вал, реакцията е като на обикновен робот - бърз е като се сменят нечетен брой предавки. Също потеглянето няма как да е толкова мазно и плавно като на хидро трансформатор.
  • #2
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Стига се с тая ( преди 3 години )
    Нормално Българинът още живее във 2012 и затова му били проблемни Дсгетата хахаххаах.Но в Европа вече е 2020 и отдавна има ДСГ ДКЮ 381,ДСГ ДКЮ500,ДЛ501 и тн и тн.Все кутии държащи на повече от 700нм момент.Най Бързия голф със 1500коня също е на ДСГ и то от по слабите ДКЮ 250 ..кога ще ги стигнем Европа. Бай ***