IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-накрая - колите на ток изпревариха дизела

За първи път продажбите на електрифицирани модели задминаха дизеловите в Европа

Продажбите на нови електромобили, както и на стандартни и зареждащи се (plug-in) хибридни модели в Европа за първи път в историята са повече от дизеловите модели. Това показват данните за септември, публикувани от агенция JATO Dynamics.


JATO Dynamics


Според тях търсенето на автомобили с бензинови и дизелови двигатели през миналия месец е спаднало драстично в сравнение със същия период на 2019 година. Това се отнася най-вече за дизела, чийто продажби са под 25%. При бензина те са 47% (59% преди година). За разлика от тях, електрифицираните модели вече са над 25%, което е два пъти повече от септември 2019 година.

Броят на продадените нови хибриди и електромобили за септември е 327 800 от общо реализирани на пазара 1,3 млн. автомобила (+1%) за същия период на миналата година. Като цяло обаче за първите 9 месеца на 2020 година спадът на пазара в Европа все още е сериозен - 29%.

„Електрификацията най-накрая се случва, като това до голяма степен се дължи на политиката на правителства в ЕС за стимулиране на тези автомобили. На свой ред, потребителите вече са готови да възприемат новите технологии", категоричен е глобалният анализатор на JATO Dynamics - Фелипе Муньос.

Кросоувърите продължават да са най-търсени, като заемат 41,3% от пазара. Лидери са Renault Captur, Peugeot 2008 и Ford Puma, но при моделите като цяло лидерът си е същият - Volkswagen Golf. При електромобилите Tesla Model 3 е начело с 15 702 продажби, следван от Renault Zoe и Volkswagen I.D. 3, който се изкачи на трето място.


Кои са най-продаваните модели по класове - четете тук.


0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    пак немат шанс, аз не знам кой луд ше си купи нещо си дет струва 5 пъти по-скъпо от дизела, за да измине с него 200км. и ако не му мине котка път да се изпече вътре кат въглен при самозапалване на батерийката, а отделно тя като сдаде багажа си купуваш колата още веднъж която тежи 2,5 тона, за да може да измине 500км. Просто не става с 80лв. се изминават 950км. с дизела на един дъх, а тоците х4 зареждания със задъхване за същите пари, мне мерси .....
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Относно запалимостта на батерията обаче нещата не стоят точно така. Основния проблем там не е късо и презареждане, а електролитите, които са запалими органични съединения, които по време на зареждане могат да образуват CO2 което води до запалване. Използването на НЕзапалими електролити понижава ефективността на батерията. Освен това единствения начин да се изгаси електромобил е да се потопи в контейнер с вода
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Амбицирах се и зачетох. Ток има. за 1-10 месец тази година сме произвели около 30млн МВч, а сме изразходили около 27. Разликата е 3млн/1млн автомобили = 3МВч. Ел кола използва около 20кВч/100км което означава, че има ток за около 15к км на кола. Миналата година сме произвели 32.5 за същия период, а и предполагам, че това не е макс на системата, особено за нощна.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Volkswagen I.D. R ( преди 3 години )
    Nurburgring като абсолютният рекорд е на хибрид ;)
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Volkswagen I.D. R ( преди 3 години )
    Само една кола в историята на човечеството се е качила на върха на Pikes Peak за под 8 минути и само една кола в историята е финиширала в Goodwood под 40 сек. (по-бързо от F1) и тя е на ток.Същата тази кола е с второто време в историята на N
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Не ми говорете точно вие за кое било Еко. ЕКО за вас е име на бензиностанция. Говорете ми къде (т.е. в кои храсти и дерета) си хвърляте филтрите, маслата, антифриза, ремъците, свещите и старите части. Тях следите ли дали някой рециклира питам?! Що карате дизелаци? Не знаете, че твърдите дизелови частици са с такива такива размери, че не се филтрират в дробовете а навлизат директно в кръвта? Ето сега знаете. Ще хвърлите ли колата утре? Напротив! Ето за кво иде реч ;)
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    "Подмяната на парка с електромобили няма да промени съществено потреблението у нас. За една кола са необходими 75-100 киловата. Така че това няма да се отрази на електропотреблението и на енергийния баланс на страната." - Александър Николов, изп. директор на АЕЦ-Козлодуй // "България произвежда достатъчно "зелена" енергия, за да захрани един милион електромобила за една година." - Весела Шаранкова, изп. директор на Фулчарджър България
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Вие, мили мои, и 23-век ще си каканижете едни и същи глупости от края на 90-те. Китайските Тесли както и другите китайски марки са с железофисфатни безкобалтови клетки LFMP, които не се палят и не горят както пластмасовите резервоари на колите ви. Липно тествано при даване накъсо на LiFePo4 - блокчето се издува и дотам. Останалите ползват LNMO химия, която също не ви е понятна. Тецовете минаха основно на газ, а по официални данни:
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    цсде до 20-ти ( преди 3 години )
    Ами няма.e-CVT задвижването е без стандартната скоростна кутия. Не говоря за хибридните модели, които са оборудвани с автоматична CVT скоростна кутия.Устройството на e-CVT най-просто казано е 1 вал на който са зацепени 2 електромотора и 1.5 л. ДВГ. Погледни схеми и ревюта на устройството на хибрида на Toyota.Разглобяват го целия пред камера и обясняват работата му.Специално при градския режим на шофиране са докарали КПД-то на хибрида до най-добрите постижения на дизеловите ДВГ.
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    До 19. Мисля, че имаш предвид моя коментар. Не ме разбирай погрешно - не съм против. Просто ми се иска да видя план как се очаква да нарастват електромобилите, потреблението на ток, какво ще се прави с преносната мрежа, колко завода за рециклиране ще трябват, как ще се отрази на цената на тока... и т.н. и то план от правителствата, а не от организации.Относно скандалите - според мен MHEV са същата измама - има ток само за теста. PHEV ако не го зареждаш редовно също е измама