IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-накрая - колите на ток изпревариха дизела

За първи път продажбите на електрифицирани модели задминаха дизеловите в Европа

Продажбите на нови електромобили, както и на стандартни и зареждащи се (plug-in) хибридни модели в Европа за първи път в историята са повече от дизеловите модели. Това показват данните за септември, публикувани от агенция JATO Dynamics.


JATO Dynamics


Според тях търсенето на автомобили с бензинови и дизелови двигатели през миналия месец е спаднало драстично в сравнение със същия период на 2019 година. Това се отнася най-вече за дизела, чийто продажби са под 25%. При бензина те са 47% (59% преди година). За разлика от тях, електрифицираните модели вече са над 25%, което е два пъти повече от септември 2019 година.

Броят на продадените нови хибриди и електромобили за септември е 327 800 от общо реализирани на пазара 1,3 млн. автомобила (+1%) за същия период на миналата година. Като цяло обаче за първите 9 месеца на 2020 година спадът на пазара в Европа все още е сериозен - 29%.

„Електрификацията най-накрая се случва, като това до голяма степен се дължи на политиката на правителства в ЕС за стимулиране на тези автомобили. На свой ред, потребителите вече са готови да възприемат новите технологии", категоричен е глобалният анализатор на JATO Dynamics - Фелипе Муньос.

Кросоувърите продължават да са най-търсени, като заемат 41,3% от пазара. Лидери са Renault Captur, Peugeot 2008 и Ford Puma, но при моделите като цяло лидерът си е същият - Volkswagen Golf. При електромобилите Tesla Model 3 е начело с 15 702 продажби, следван от Renault Zoe и Volkswagen I.D. 3, който се изкачи на трето място.


Кои са най-продаваните модели по класове - четете тук.


0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Бръм ( преди 3 години )
    Предствавям си кв. Манастирски ливади и спряли ел. кола до ел. кола и като се опнали едни простори от балконите и всеки зарежда ли зарежда :))))))
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 3 години )
    Я обясни как твоя Ярис няма СК да се посмеем?
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 3 години )
    Ами не се знае от сега дали няма да има, знае се обаче че Дизелгейт имаше и основен концерн в Европа лъжеше за испусканите емисиите въглероден диоксид в продължение на години, като смъртните случай от рак на белите дробове причинен от финни прахови частици през този период достигнаха десетки хиляди случаи! Ако имаш друга визия как да се спре пушека от горенето в ДВГ предлагай и налагай............
  • #16
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В България нищо не се прави за стимулиране на покупка на ел. автомобил! Поне някакъв бонус да бяха измислили има и в Гърция и в Румъния за тия които искат да карат нещо ефективно и екологично! Зарядни, че скоро държавата няма да изгражда е ясно с тази криза, но поне ако имаш къща там. За сега просто това е сегмент запазен за по- заможни хора, а така няма как да навлезне масово!
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тройката минава Зоои-то, смятай два пъти по-скъп автомобил се продава повече, на всичко отгоре Зоито е в най-продавания сегмент в Европа на градските коли!!!
  • #14
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Радват ме две неща: 1.Ел. колите и технологиите се развиват. 2. Ще карам с ефтино дизелово гориво следващите няколко години. Поздрави на всички!
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Ел. колите са яки. Когато всички производители минат на ток ще се увеличат инвестициите в батерии и батериите ще станат по-добри. Но продължават да ме притесняват 2 неща: 1. Батериите с литии - лошо се пали и трудно гасне. 2. Все още помня как политиците хвалеха дизела и от 5% го направиха над 50%. Просто не им вярвам, че добре са помислили ще има ли ток за тези коли и как ще се рециклират батериите. Да не се окаже след време, че пак имаме проблем и да има батериен скандал
  • #12
    5 rate up comment 10 rate down comment
    васо ( преди 3 години )
    Това изчанчване на пазара няма да продължи вечно.Като намалеят парите от акцизи,особено сега с фалшивата ковид криза, като изтънеят бюджетите, а това е неизбежно,ще изчезнат преференциите и нещата ще си дойдат на мястото.А пък оня дето късал шорти, искам да ми скъса шортите на аутобана с моя тди.Да покараме 5 мин с 200, че да оди пеш после, докато дойде пътната помощ.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    ЦСКА ( преди 3 години )
    Само да вметна, че поради пандемията в световен мащаб продажбите на автомобили са с 80% надолу.Нормално е, който купува да се възползва от всички преференции и облекчения, но статистиката е изкривена заради кизата. Ще минат още много години преди електрокарите да се наложат
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    еми след всички забрани, закани, ограничения и скопяване на нормалните двг - КАКВА изненада... имало повече продажби на хибриди... новината на века.