IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Къде се губи енергията от електромобилите

Ето няколко причини, поради които екологичните коли изминават по-малко от очакването

Електромобилите стават все по-популярни, напук на скептиците. Толкова популярни, че типичните термини за подобни машини като "пробег", "време за зареждане" и дори "киловатчас" стават все по-масово използвани в ежедневието, както "разход", "ускорение" и подобни при конвенционалните коли.

Все пак, не много клиенти на електромобилите знаят какви фактори оказват въздействие върху обявения от производителите пробег и защо той често се разминава с реалността. Въпреки подобрените цикли на тестване, като WLTP, шофирането в реалния живот може да предложи доста различни неща. Нека видим кои са те.

Фактори, намаляващи пробега на електромобилите:

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    FF ( преди 4 седмици )
    Пада,.той ,и съседната кола подава ток и тръгваш.А на електромера какво ще му подадеш.Нелепо сравнение,давай следващото.Аз говорех за "най-добрия" Тсличката.Не съм запознат може ли да и изклчиш 2 те сим-карти на Мъско-кара.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    FF ( преди 4 седмици )
    Не само, пада и то до 0, оставяш я на летището.Като се прибереш..репатрак а той е евтин.То за недостатъците ако почнем да пишем...срам срам.С непушещия ми дизел..за зареждане гледам на 800 ния км.Та... смех смех
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Пропуснали сте най-важното, че дори в покой батерията пада. Чел съм как собственици на електромобили се оплакват как вечерта са заредили колата на 100% а сутринта когато влязат в нея показва между 90% и 95% тоест дори в покой губи между 5-10% от заряда. Ако не карате десетина дни колата а преди това сте я заредили на 100% като се качите ще установите че батерията е празна. Ако пък за примерно 2-3 месеца батерията стои празна дори да я възбудите към живот, то капацитетаи е паднал, може и под 50%
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    FF ( преди 4 седмици )
    Волт ли си,ампер ли си ..Ма то досега такава каручка ли си имал,технически неизрядна и спяща пред блока..бухахха..Волтето и то ли кибичи..пред панелката и с кабелчето от на комшията мазътъ.Симпатяга..Как ги обрисува колите въх..запотени тресящи брейй...Айде зимай лийфчето ли там,амперчето и да ходим до Сегед за кафе..В 15 часа те чакам на Суботица,врътни електромера и тръгвай.
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Chevy Volt ( преди 4 седмици )
    *** пак добре че прочете поне заглавието преди да разкърши пръсти. Според статистиката, при -7 градуса пробегът пада с 12%, а при 120 км/ч пробегът пада с 3.8%. Но пък в екстремен студ нямаш чуденка дали тая заран колата ще запали. Напротив - някои като Лийф имат таймер за отоплението, при други то се пуска през телефона и колата те чака топла и размразена сутрин. И в задръстванията и дъжда не се поти и пуши и тресе, ами си четеш кротко вестника с кафето, докато тя си мърда сама по метър-два ;)
  • #8
    25 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
  • #7
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Пхах ( преди 4 седмици )
    На този етап електромобилите са много скъпи за Бога някаква малка барака на ток струва колко нова Е класа. Какво говорим въобще?
  • #6
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    За ДВГ важи ли при над 90 на магистрала спираш след 100 км. както и зимата два пъти по-малък пробег? Май не, а и аз винаги съм се чудил защо пък точно правят сувове електромобили - щото балъците които и грам физика не вдяват това търсят.