IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейският съюз ще одобри сделката между FCA и PSA

Появата на 4-ия по големина автопроизводител ще е факт до зимата

Европейската комисия най-вероятно ще скоро ще одобри сливането между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, съобщава Ройтерс. Сделката на стойност 38 милиарда долара, която ще доведе до появата на четвъртия по големина автомобилен производител, ще бъде факт най-късно в началото на следващата година.


PSA FCA


Зелената светлина от Европейската комисия ще формализира създаването на гиганта Stellantis, който ще управлява огромен брой марки - от Fiat, Jeep, Ram и Maserati, до Citroen, Peugeot и Opel. Първоначалната цел на обединението е да се намалят разходите за разработка и производство с по 6 милиарда долара годишно, чрез споделяне на платформи  и технологии и без да се налагат затваряния на заводи или съкращения на служители.

За момента от Комисията и от двата автомобилни конгломерата отказват коментар по темата, а спекулацията за новината доведе до спад в цената на акциите на PSA с 3,4% и повишаването с почти толкова на книжата на FCA.

За да избегнат антитръстовите правила на ЕС, от PSA са предложили помощ на конкурентите от Toyota, с които имат джоинт-венчър при производството на лекотоварни модели, като ще им продават машини на близка до производствената цена. Също така и FCA, и PSA ще позволят на някои от дилърите си да могат да извършват сервизно обслужване на конкурентни марки.

И двете компании не са използвали пандемията от коронавирус като аргумент за сливането пред ЕС. Управителните тела на производителите се надяват сливането да е факт още в първото тримесечие на 2021 г. Макар и да не са на финала, и двете фирми са започнали преструктурирания с цел запазване на финанси и съкращавания на разходите, заради икономическия ефект от здравната криза по света. Около 40% от спестяванията ще дойдат от разходи, свързани с производството, още толкова от покупки на материали и суровини и 20% от други сфери като маркетинг, ИТ и логистика.

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И какво от това мен какво ме интересува ако не е Шеврон сс горивата ще е Панасоник с батериите.Всяко производство дори на *** е токсично и енергоемко.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Малко исторически фа ( преди 3 години )
    Принципно големите глобални корпорации са по-силни от една държава и са нещо страшно. Само в Еквадор Шеврон изхвърлиха ОСЕМНАДЕСЕТ МИЛИАРДА ТОНА токсични отпадъци. Избити няколко племена и пр. Там сега се нарича "Чернобил на джунглата", за което държавата ги осъди на 18 млрд. долара глоба (само по долар на тон!) и адвокатът на Шеврон нагло заяви: Ще платим, когато Адът замръзне! И после ще продължим битката И върху леда!" Ето такива чудовища създава купуването на горива и карането на ДВГ коли.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Обединяване, окрупняване и накрая фантастиката става факт. Не правителство, ами корпорацията..да, не корпорациите, ами 1 корпорация ще управлява света. След като всички се слеят в 1! Натам вървим.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нека нека