IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault настига Toyota по стойност на хибридната технология

До 2-3 години задвижващата система на французите ще е още по-достъпна, обяви шефът на компанията

След като разглобили на съставни части хибридна система Toyota Hybrid Synergy Drive, от Renault установили, че цената на компонентите използвани от японците била сходна с тази на частите в собствената им система e-Tech. Но колко точно е сходна?


Renault e-tech


Босът на френската компания Лука де Мео заявява в интервю за изданието Autonews , че технологията на Renault е "много близо" до тази на Toyota, въпреки 20-годишната преднина на японците по отношение на хибридните технологии. И уверява, че до 2 - 3 години подопечната му фирма ще "снижи разходите драматично" за системата e-Tech, която е сходна като принцип с технологията на конкурентите.

Renault e-Tech също използва паралелна хибридна система, която позволява на автомобила да се движи само на ток или електромоторът да подпомага работата на двигателя с вътрешно горене. Де Мео споделя също, че разходите за системата на Renault са допълнително редуцирани и от факта, че производителят не използва конвенционална скоростна кутия, а трансмисия без съединител, заедно с втори електромотор, който синхронизира работата на ДВГ и електрическото задвижване. Toyota също има подобна система, наречена E-CVT.


Renault e-tech


Сигурно се чудите как Renault са успели да догонят Toyota, въпреки факта, че японската компания се счита за родоначалник на хибридното задвижване от 1997 година? Отговорът се крие не къде да е, а във Формула 1. Де Мео припомня, че фрeнската фирма работи по хибридни технологии от десетилетие насам, използвайки експертния опит на инженерите от отбора Renault F1.

Интересно е да се отбележи, че Renault не споделя хибридната си технология с партньорите си от Nissan. Попитан за това, Лука де Мео отговаря: "Зададох същия въпрос на колегите си, когато постъпих тук. Но, историята си е история." И добавя, че e-Tech е "по-адаптирана за европейските условия" от системата ePower на Nissan.

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    немски шрот ( преди 1 месец )
    Музеят на Мерцедес показва как не трябва да се правят водородни, електрически и т.н. автомобили. Немците винаги са били пълни дупки в технологично отношение. Което компенсират с пропаганда за обратното.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само дето си тп и не си разбрал че и Рено работят по аткинсън.Да ти го тра.!.
  • #14
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хммм ( преди 1 месец )
    Само дето никой не се замисля по коментарите , че Тойота има два хибрида. Плъг ин и фул хибрид. Лексус са с пълен хибрид. Докато приус е плъг ин. Имат коренна разлика. Фул хибрид харчи адски малко, защото си подпомагат двата двигатела. А и самият двигател работи по цикъл на Аткинсън. Останалите са по цикъл на отто.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    японска пластмаса ( преди 1 месец )
    В музея на Мерцедес има доста инфомация откога Германците има водородни, лектрически и други автомобили, а това доста преди Лексус да започне да същестува като марка.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Колко пък да им е остаряла технологията на японците? 2017 Приус Прайм дава 133 mpge на ток по EPA, Tesla Model 3 от същaта година - 126 mpge. Санди Мънро е пълен шут. Toyota до 1-2 години ще изкарат батериите с твърд електролит и тогава всички които в момента си мислят че правят електромобили ще са чао.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Повечето не са разбрали,че става въпрос за сравнение на двете хибридни технологии на Тойота с тази на Рено,и се е оказало,че въпреки десетилетията напред в хибридната технология на Тойота,хибридната технология на Рено,която е от скоро е приблизително такава. с две думи японците десестилетия разработки на хибриди,а французите за няколко години същите хибридни технологий.
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Japanonly ( преди 1 месец )
    Добре е да разглобиш тойота, да се чудиш десетки години как е направено и да копираш почти същото!
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    ДМ ( преди 1 месец )
    Така говори човек, който никога не е шофирал Приус или друга Тойота хибрид! Среден разход на новия приус е около 4.1 литра на 100 км. Тук говорим за това че се качваш в колата и шофираш- не мислиш за разход на гориво а просто шофираш от точка А до точка Б! Немските и другите Европейски коли може да са комфортни, но са доста далече от Хибридите на Тойота. За мен хибридите са коли където се качваш в колата, шофираш и релаксираш. Тествайте новите хибриди на Тойота и тогава правете сравнения!
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Потърсете тема Приус на газ. Много е любопитна. Виждал съм и пред мен Приус със знак за АГУ на задното стъкло. Повече няма какво да добавя.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хибридите на Тойота изобщо не са добри, харчат колкото дизелов автомобил, но вървят по-малко от дизелов автомобил. Какъв е смисъла? Ок малко по-малко замърсяват, но това не е довод за повечето хора. Да не говорим, че като ги настъпиш харчат страшно много гориво. В Топ Гиър сипаха еднакво количество гориво в Приус и БМВ М3, познайте кой изкара павече обиколки на постата? М3! Приус като му дадеш газчица и харчи повече от спортен автомобил а бе с 80к.с.