IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault настига Toyota по стойност на хибридната технология

До 2-3 години задвижващата система на французите ще е още по-достъпна, обяви шефът на компанията

След като разглобили на съставни части хибридна система Toyota Hybrid Synergy Drive, от Renault установили, че цената на компонентите използвани от японците била сходна с тази на частите в собствената им система e-Tech. Но колко точно е сходна?


Renault e-tech


Босът на френската компания Лука де Мео заявява в интервю за изданието Autonews , че технологията на Renault е "много близо" до тази на Toyota, въпреки 20-годишната преднина на японците по отношение на хибридните технологии. И уверява, че до 2 - 3 години подопечната му фирма ще "снижи разходите драматично" за системата e-Tech, която е сходна като принцип с технологията на конкурентите.

Renault e-Tech също използва паралелна хибридна система, която позволява на автомобила да се движи само на ток или електромоторът да подпомага работата на двигателя с вътрешно горене. Де Мео споделя също, че разходите за системата на Renault са допълнително редуцирани и от факта, че производителят не използва конвенционална скоростна кутия, а трансмисия без съединител, заедно с втори електромотор, който синхронизира работата на ДВГ и електрическото задвижване. Toyota също има подобна система, наречена E-CVT.


Renault e-tech


Сигурно се чудите как Renault са успели да догонят Toyota, въпреки факта, че японската компания се счита за родоначалник на хибридното задвижване от 1997 година? Отговорът се крие не къде да е, а във Формула 1. Де Мео припомня, че фрeнската фирма работи по хибридни технологии от десетилетие насам, използвайки експертния опит на инженерите от отбора Renault F1.

Интересно е да се отбележи, че Renault не споделя хибридната си технология с партньорите си от Nissan. Попитан за това, Лука де Мео отговаря: "Зададох същия въпрос на колегите си, когато постъпих тук. Но, историята си е история." И добавя, че e-Tech е "по-адаптирана за европейските условия" от системата ePower на Nissan.

0 от 500