IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Корейци изобретиха батерия, която позволява 1000 км пробег

Компанията SK Innovation е готова и с друг впечатляващ проект

Корейската компания SK Innovation разкри подробности за две свои нови разработки на батерии за електромобили. С една от тях превозното средство ще изминава 800 километра с две зареждания по 10 минути, а с другата пробегът ще е 1000 километра без спиране. Представянето на двата нови продукта беше част от форума InterBattery 2020, организирано в Сеул от Министерството на търговията, промишлеността и енергетиката на Южна Корея.


SK Innovation


От компанията твърдят, че целта им е била да направят най-добрите батерии за електромобили. Експертите от SK Innovation посочват и основните критерии при оценка на акумулаторите - безопасност, бързина на зареждане и разстояние, което автомобилът изминава с едно зареждате.

Именно те са в основата на всички батерии, произведени от SK Innovation през последите 10 години. За този период няма нито един случай със запалване на батерия на компанията, което си е сериозно постижение, въпреки че то няма как да бъде оценено, тъй като SK Innovation не произвежда акумулатори в мащабите на големите си конкуренти Panasonic, LG Chem и CATL.

Корейската фирма разкри, че до края на на 2020 или в началото на 2021 година ще представи новата си батерия, която осигурява пробег от 800 километра с две зареждания за по 10 минути. Ако тя бъде одобрена от производителите на електромобили, ще се предлага на всеки от тях и ще помогне за разпространението на превозните средства по света.

По-важната разработка обаче е на акумулаторна батерия, която ще осигури 1000 километра пробег. Тя вече е изпробвана на тестови електомобили, като използва никел с повишена плътност и е напълно ефективна дори сред хиляди зареждания и разреждания, твърдят от компанията.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 седмици )
    #10, нема страшно - тръгваш си от вас с пълна батерия и спираш максимум един път да заредиш за 15-20 минути и даже самото зареждане да е много скъпо, накрая съчетано с домашния ток пак ще ти е бая евтинджос. Накрая като стигнеш, където си тръгнал, пак на домашен ток и си 6... А повечето пътувания до примерно 200-250 км според зависи от колата, изобщо няма да ти трябва бързо зареждане за много $$$
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Партенка ( преди 4 седмици )
    Намирисват на измишльотина тези неща..
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до 9 ( преди 4 седмици )
    И каква ще е цената за зареждане. В момента в БГ ако зареждаш на "бързите" 50КВ зарядни даваш пари почти колкото да заредиш ДВГ за същия пробег. А ние май сме сравнително евтини на фона на западно европейските станции.
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    И американците залагат на безкобалтови никелови батерии. Всичко над 60 кВтч е добре и става за дълъг път. Въпросът е бензиностанциите да се оборудват с бързи зарядни.
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    100% партенка ( преди 4 седмици )
    Какво означава , че батерията ще осигури 1000км пробег? Батериите са съставени от стотици цилиндрични елементи и общият им капацитет е резултат от броя на тези елементи . Като си купиш Тесла с батерия 50 кв има пробег 300км , ако си купиш с батерия 200кв ще въртиш над 1000км.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До #3 ( преди 4 седмици )
    Да де, почти.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Последно представени ли са, или догодина? Противоречие през 2 реда.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Времето за зареждане е почти решен прооблем.