IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Mondeo остава без бензинови двигатели

Моделът ще се предлага само като хибрид и с дизел

Както вече писахме, Ford не успя да се справи с целите за средните нива на СО2 емисиите в гамата си за Европа. За момента, компанията няма да бъде глобявана от Европейската комисия, тъй като ще откупува квоти за емисии от по-екологични производители, най-вероятно от Renault и/или Volvo.


Ford Mondeo Hybrid


От "Синия овал" искат да действат предпазливо и относно 2021 година, когато според екостандартите нивата за емисии трябва да са сведени средно до 95 грама. Като част от стратегията си Ford реши да спре предлагането на Mondeo с бензинови двигатели. Така, машината вече ще се предлага с хибридно задвижване и с дизелови двигатели. Което може и да се стори странно на мнозина, предвид повсеместния отказ от дизела.

"Преминаването от бензинова към хибридна гама за Mondeo е поредна голяма стъпка по пътя ни към електрификация", заявява Рьолант де Ваар, вицепрезидент Маркетинг и продажби. "За клиенти които карат по-малко от 20 000 километра на година хибридът е умен избор, и е дори по-изгодна опция от дизелов модел".

В хибридната си версия, Ford Mondeo използва атмосферен бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, в комбинация с електромотор и 1,4-киловатчасова батерия. Същата компановка ще се предлага от догодина и за вановете S-Max и Galaxy. Mondeo Hybrid, обаче, отделя 126 грама въглероден двуокис на километър в най-ефективната си версия, което е доста далеч от екологичните норми за 2021 г.

Очаква се и други производители да тръгнат по пътя на Ford към орязване на двигателна гама и закупуване на квоти за вредни емисии, за да избегнат жестоките санкции на ЕС за всеки грам СО2 над заложената норма. Печеливши ще са няколко фирми, които освен, че покриват нормите, ще изкарат допълнително милиони евро от подобни сделки.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До N3: Лошото в случая е обаче е, че това е решение на политиците, а не на инженерите; голяма част от същите тези политици преди десетина години виждаха точно дизеловите двигатели като решение на проблема с въглеродните емисии...
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    До:2 Размахай бъркалка. А сега бодни с нея 1 кюфте и я размахай пак. Кое от двете беше по-бързо? Това е завиването на кола без 200 кила двигател отпред. Светкавично. Не се изказвай за неща, които не разбираш.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    какво значи конфигурация
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    да се радваме, че още не са го направили СУФ! като в щатско.. Дизел - дизел, са квото има тва :D
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Вин ( преди 3 години )
    До N2. Ами, свиквай, това ще е бъдещето! Направи справка, след колко години в отделните страни спират продажбите на ДВГ-та!
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Да живее бензина ( преди 3 години )
    Писна ми от тези електрически коли!!! Защо трябва да съсипват всичко като го правят хибрит или изцяло електрическо(миксер)!!!
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Мондео бензин с класически автомат, беше най-добрата им конфигурация до момента.