IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов данък за всъдеходи и кросоувъри в Европа

Във Франция вече ще се плаща допълнително и заради теглото на автомобила

Екологичните мерки в Европа стават все по-строги, като от следващата година към тях се прибавя още една. Тя влиза в сила първо във Франция, където автомобилите освен ще плащат данък "тегло", съобщи министърът на околната среда Барбара Помпили, цитирана от агенция France 24.


данък


Новият данък ще засегне всички автомобили с тегло над 1800 килограма. Техните собственици ще трябва да плащат по 10 евро на всеки допълнителен килограм.

"Данъкът, който въвеждаме, ясно показва, че тежките транспортни средства оказват най-сериозно влияние на околната среда. Колкото повече тежат, толкова повече гориво употребяват и съответно замърсяват", заяви Помпили.

Любопитното е, че кросоувърите на двете основни френски марки - Renault и Peugeot, са с тегло под 1800 килограма, така че новият данък няма да засегне техните собственици. Не така стоят нещата с германските модели, които са по-тежки, съобщават медиите във Франция и дори дават конкретни примери.


Mercedes-Benz G 500


Най-показателен е този с всъдехода Mercedes-Benz G 500 (на снимката). Той тежи 2470 килограма, а вредните емисии СО2, отделяни от мотора му са 339 грама на километър. През 2022 година притежателят на такъв автомобил във Франция ще трябва да плати данъци за колата в размер на 56 700 евро, като цената на всъдехода на местния пазар е 116 751 евро.

По-рано тази година Франция увеличи данъка на автомобилите, чиито двигатели отделят над 212 грама СО2 над километър от 12 500 на 20 000 евро. Сега предстои нова промяна, като тази сума ще бъде удвоена през 2021 година, а през 2022-ра ще скочи до 50 000 евро.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До #11 ( преди 3 години )
    Не плащаме за едно и също нещо. Всяко плащане си има своя логика и основание. Който иска да кара кола, ще плаща.
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 3 години )
    Френски социализъм в действие - най - добре направо всички с по един велосипед, а лични МПС да имат само членовете на политбюро..., пардон на правителството.
  • #6
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Значи G класата която отделя над 212 грама на км е много вредна за климата , а десетки хиляди камиони които ще трябва да обикалят из Европа празни за да изпълнят замисления от французите Транспортен пакет са ок ? Поредното доказателство че борбата за "спасяване на климата " е абсолютна измислица чиято единствена цел е облагане на населението с повече данъци .
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Крайно време е да се ударят с данъци тежките и супер мощните автомобили... който иска да е гъзар, еми няма да е безплатно ...
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #2 и еднократен да е .. не е ли брутален? Тука няква екотакса 200лв е всички реват като сарански мечки... :D
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    м даааа ( преди 3 години )
    Един роднина живее във Франция, и на въпросът ми защо адресната му регистрация не е там (въпреки че си купи жилище) ми обясни ,че не може да си позволи да плаща толкова данъци. Не се учудвам че арабеските предпочитат да живеят на помощи.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    И сега в България ще се напълни с немски премиум СУВ нов внос. Граби народе че не останаха ;)). Докато ЕК не ни глоби за мръсният въздух и тогава искаме не искаме ще въведем и ние еко данък (както си е по-стар български обичай от днес за утре) и всичките "премиум" нов внос коли ще отидат при Надин ;))).
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    озадачен ( преди 3 години )
    Французите с тяхната гражданска конвенция за климата (амбиция на Макрон от миналата година) такива ще ги натворят, че ... Впрочем, първо поискаха праг 1400кг, но се усетиха (политици) че ще затрият френското производство. После почнаха с уговорките - ама за големи семейства може изключения, как ще приспадаме теглото на батерията при хибридите и т.н. За незапознатите да добавя, че конвенцията им е вид граждански съвет от 150 души избрани "случайно" (като соц.проучванията), сиреч - простокрация?