IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla повече няма да връща пари срещу коли

Компанията на Мъск се отказа от услуга, с която печеле много нови клиенти

Преди време лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск призова всеки, който иска, да дойде и да си закупи кола на марката, след което да я кара 7 дни, и ако не я хареса, да я върне. Съответно, компанията ще му възстанови платената сума.


Tesla


"Притежанието на Tesla предполага управление на едно от най-технологичните и най-безопасни превозни средства, който се предлагат на пазара в момента. Сигурни сме, че нашият електромобил ще ви хареса и затова ви даваме време, за да се запознаете с него. Ако сте недоволен, можете да го върнете до седмица", заяви тогава Мъск.

Няма точна статистика, колко продадени коли са били върнати на Tesla, но е факт, че подобна практика беше приета от купувачи на електромобили. Връщането на покупката беше възможно дори само с аргумента "Не ми харесва" и клиентът веднага си получаваше парите обратно.

Сега обаче това е невъзможно. Специалният раздел за връщане на коли на сайта на Tesla вече не е достъпен, като от него директно препращат клиента на страницата на сервизната служба. Там купувачът научава, че електромобилът му ще бъде ремонтиран, което ще му струва и пари, ако повредата не се покрива от гаранцията.

В същото време в Нидерландия група клиенти на Tesla се готвят да подадат колективен иск срещу компанията заради лошото качество на техните електромобили. Един от тях - Вутер ван Венинг, разкри пред Autoweeк, за първата година след закупуването на нов Model S се е сблъскал с "десетки проблеми".

Сред тях са отказ на автопилота и на чистачките, повреда на заключването на вратите, скърцане при преминаване на неравности, неработещи фарове, счупен багажник на покрива, изгорял екран на мултимедийната система, която съответно е блокирала, проблеми със зареждането и батерията.

За да бъдат отстранени, Ван Венинг е трябвало да запише колата си за ремонт в сервиз на Tesla в Нидерландия. Оказва се обаче, че трябва да чака повече от месец за свободен час, а в това време проблемите по електромобила се увеличават. И когато той е вкаран в сервиз, в него ремонтират само първоначално съобщените повреди, а не и натрупалите се след това. Така се налага нов посещение в сервиза, което става отново месец след това.

Според Ван Венинг, това е издевателство над клиенти и той е давел дело срещу Tesla, като настоява за компенсация. През април съдът задължи компанията да вкара в сервизите си електромобила, но в момента Tesla оспорва решението. Затова и собственикът на колата е създал фонд Tesla Claim Foundation, който събира жалби от недоволни клиенти на марката и съответно подготвя колективен съдебен иск.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    На хан Крум баджанак ( преди 1 месец )
    Добре е да бъде напомнено че Тесла е автомобил чийто дизайн не е мръднал от 2012 година, качеството на материалите в кабината нчма нищо общо с лукс класа, а двигателя има тенденция да се самозапалва, както и авотпилота да убие пътуващия. При това единствено модел с екстендид рейндж заслужава внимание по отнояение на разстояние между зареждания. Някои си мислят че карайки на ток спестяват - нищо подобно освен ако не зареждат цяла нощ в къщи. Що се отнася до околната среда отдавна е известно че из
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Тесла продава онлайн, но ти винаги можеш да отидеш до представителство и да пробваш, не е проблем! А, забравих че в България няма!
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    много пъти докато съм пътувал и съм настигал тесла но странно защо нито веднъж не ме е настигала тесла
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Камило Хосе Села имаше неприличен език в публични изяви, обаче журналята си траеха. Да, ама това е Села - казваха. Тесла може да продава каквото си иска при каквито си иска условия. Обаче е Тесла. Също като Епъл. И също като Епъл, докато свят светува ще се купува. Защото е първият, най-добрият и най-важното: най-готиният автомобил на ток в света. С най-добра панорама, най-голям пробег и най-голямата мрежа за свръхбързи зарядни. Толкоз. Пишете впечатления с ВАШИТЕ Тесли. Иначе е дрън-дрън наизуст
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Ако купувачите на Тесла не бяха предимно индоктринирани "спасители на света" , а критични клиенти както на всички други марки този производител отдавна да се е преселил в небитието .
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В ЕС всички стоки, закупени онлайн (а Тесла продава само онлайн), подлежат на връщане в 14-дневен срок - без въпроси. Важи за всички физически лица.