IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво си взе СССР от световната автомобила индустрия

Кои от моделите в Съветския съюз са "взаимствани" от чужди коли

Не е тайна, че автомобилната промишленост по времето на СССР значително изостава от тези отвъд Желязната завеса - било заради ограничените ресурси, било заради слабостите на плановата икономика, или може би защото най-добрите учени и инженери работят за нуждите на армията. Каквото и да е обяснението, факт е, че руските автомобилни конструктори често са принудени да взаимстват технически и дизайнерски решения, създадени от други.

Ето и най-драстичните примери за това "взаимстване". В някои случаи то си е чиста кражба, а в други СССР плаща на чужди компании, за да ползва техни технологии, сред които има дори задвижващи агрегати. Историята с "Жигула" (ВАЗ-2101) и FIAT 124 е добре известна, но има и други интересни случаи.


Какво взе СССР от световната автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #11
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До Бай ВарвАр ( преди 3 години )
    Напълно вярно е, че в голямата си част руските инженерни проекти са крадени от Запада. Да, има и с легален лизинг, но те са малка част. Начинът на проектиране е с избиране на прототип. Това значи вече успешен на пазара продукт. За жалост, заради съветското влияние, така се преподаваше и в техническите училища (сега университети) и у нас. Така са работили и в Балкан Ловеч при създаването на велосипеди и мотопеди Балкан. Можеш да прочетеш за Баухаус, за да разбереш как се е работело в Германия.
  • #10
    29 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За Симката не мога да коментирам ама Алекото е тотален бклук.Бетер Лада
  • #9
    28 rate up comment 40 rate down comment
    Бай ВарвАр ( преди 3 години )
    до Вин Тенденциозното е , че се опитват да ни внушат , че всичко руско е крадено ! И тази "статия" се публикува вече за N-ти път , следвайки принципа на Гобелс!А всичко е най-надлежно плащано от руснаците (лицензи , документация , технологии ), дори в началната фаза на производството са участвали и западни специалисти!Но кой да чете - нали е по-лесно да анатемосаш ?!
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Стефан ( преди 3 години )
    Заимствам, а не взаимствам.
  • #7
    29 rate up comment 8 rate down comment
    Вин ( преди 3 години )
    До N5. Кое е "тенденциозно" в статията, че нямат едно нещо в автомобила измислено от ***? Китайците може и да крадат дизайн и технологии, но и дават в софтуера и батериите, японците също копираха, но станаха еталон за качество и цена. Северно азиатците с какво се записаха?
  • #6
    23 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Симката е произвеждана и като Талбот. Когато французите спират производството, поточната линия за купетата е разглобена и продадена на руснаците за техния Москвич
  • #5
    32 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Корейците си плащат патентите. Само съветите и техните коми другарчета от Китай си крадат безскрупулно. Единственото, за което руснаците са си платили наистина, е Fiat 124
  • #4
    18 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нищо ново в автоиндустрията. Винаги го е имало и вианги ще го има. Защо не се хванете и видите какво Китай е взел? Ами корейците? Айде стига глупости и тенденциозни статии. Един модел се е изчерпал на запад, продават патента и се произвежда на изток. Това, че са си остнали там е друга тема.В бизнеса има един принцип и това е да се въртят едни пари докато носят печалба. И после пак...
  • #3
    23 rate up comment 15 rate down comment
    Каквото взе... ( преди 3 години )
    всичко потроши! Маде ин всеСЕРЕ!
  • #2
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не вярвам на симката мотора да е разположен толкова малоумно както е при москвича