PSA Group продаде дела си в джойнт-венчъра си с Toyota за производство на субкомпактни градски автомобили в Чехия по-рано тази година. Сега, френският производител реши да спре производството на моделите Peugeot 108 и Citroen C1, които се асемблираха именно в завода в Колин, заедно с Toyota Aygo.
Според три отделни източника, французите възнамеряват като цяло да приключат с производството на мини автомобили от А-сегмента. Или поне на такива с конвенционални двигатели с вътрешно горене. Според Ройтерс, решението е взето на база факта, че субкомпактният сегмент става все по-недоходен и компанията иска да се отърве от предложенията си там, преди да приключи сливането си с Fiat Chrysler Automobiles.
От PSA засега отказват всякакъв коментар относно бъдещето на двата градски автомобила, като от компанията споделят, че изследват кои продукти биха могли да отговорят най-добре на очакванията на клиентите към този сегмент. И се съобразяват с новите цели на Европейския съюз за намаляване на нивата на въглероден двуокис.
Справянето с новите еконорми не е проблем само за PSA. Общо взето всички автомобилни производители преразглеждат производството на автомобили с ДВГ, които изискват все по-скъпоструващи пречистващи системи, за да могат да отговорят на все по-строгите изисквания за емисиите. Проблемът е особено голям при най-малките коли, в които внедряването на подобни технологии оскъпява дотолкова производството, че много често се продават без печалба и дори на загуба.
Сделката с FCA може да увеличи опциите на PSA в сегмента. За момента, американо-италианската компания не изглежда готова да изостави най-малкия автомобилен сегмент и се адаптира към новите реалности. Пресен пример е наличието на Fiat 500 в изцяло електрическа версия - нещо, което може да се получи и при (евентуално) наследниците на 108 и С1.
Според анонимен източник от FCA, субкомпактният А-сегмент няма да бъде изоставен дори и след очакваното сливане с PSA в началото на следващата година. По-вероятно е на мястото на настоящите проекти да се появявят изцяло нови, като се има предвид, че А-сегментът е неизменна част от историята на Fiat.