IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi стартира преследването на Tesla

В компанията очакват да настигнат американския си конкурент през 2024 година

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, използва годишното общо събрание на германския производител, за да разкрие част от плановете на една от компаниите, които играят основна роля в концерна - Audi.


Audi


Първото и най-важно събитие за бранда е стартът на производството на модела Audi e-tron GT, което ще стане факт до края на годината. През 2021 година ще излязат още два електрически модела - Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron, които ще бъдат изградени на платформата MEB на Volkswagen Group. Те ще получат система за задвижване на четирите колела quattro, като пробегът им с едно зареждане ще бъде 450 км.

Дийс съобщи подробности и за проекта Artemis, който компанията от Инголщад стартира. От думите му става ясно, че с него Audi вече е започнал състезание, за да настигне Tesla, като малък екип от специалисти работят електромобил от новото поколение. Шефът на Volkswagen очаква това да стане през 2024 година.

„Още в началото на 2021 година Audi ще представи първоначална версия на софтуера, който ще бъде използван за новите ни електромобили. По него работи специална група - Car.Software.Org. Новата операционна система VW.OS ще може да се използва за различни модели на концерна, като благодарение на нея ще увеличим участието ни в разработката на софтуер от сегашните 10% на 60% през 2025 година", допълни Дийс.

Снимка: Audi

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Тесла-фенчетата - бетер вагонетките сте. Илонката сам каза оня ден че Тесла още се учат да правят батерии, въпреки че от 8 години гледат от Панасоник. Щели били да се научат след 3 години, ама по неговия календар. Но първо ще пуснат милионите роботаксита, чак тогава новите батерии.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 3 седмици )
    Най-накрая германците (а и французите донякъде, въпреки че имат ел.коли отпреди Тесла, но с електрониката и софтуера и те са много зад Тесла за момента) осъзнаха, че са поне 5 години след Тесла. Отчитайки го като факт, и с парите и въглеродно неутралната стратегия на ЕК, ще ги настигнат (все пак имат най-мощната икономика в Европа, а ЕС като икономика за момента може да произведе всичко), но както са написали ще им отнеме 4 години ;)))). От тук натам нещата може и да се обърнат в тяхна полза ...
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Tesla Motors Inc. ( преди 3 седмици )
    Какво, кое? Някой да излива автомобилни шасита в едно парче (Model Y), някой да има затворен процес по добив на суровини, R&D и производство на клетки (тип 2170 и 4680), някой да има собствена глобална мрежа от суперзарядни, освен американците от Пало Алто? Audi: "Тръгнах да гоня предния и от радиото ми казаха, че е с 30 обиколки пред мене" Всички световни фирми изпуснаха влака по една причина: управлявате се от бордове от късогледи хора без власт. Тесла се управлява от гений с пълна власт и $.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 седмици )
    Те пък Тесла щото стоят на едно място и чакат да бъдат настигнати... Това с батериите е много вярно, другото е, че всичко това са празни приказки, защото няма как да печелят от електрички толкова, колкото печелят от ДВГ и затова нарочно се мотат. А повечето, които харесваме електрическата мобилност, си мечтаем за кола, която хем да има техническите качества на Тесла, хем да има качествени материали в интериора поне от порядъка примерно на СААБ или Волво от 90-те години...
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ауди може да прави купета, интериори, окачване, но за да настигне Тесла, трябва да се научи да прави батерии. Стратегията за закупуването им от масови производители ги прави вечните догонващи. Същото се отнася и до другите марки, разбира се.