IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как производителите крият новите си модели

Създаването на камуфлаж върху тестов автообил изглежда лесно, но всъщност си е истинско изкуство

Работата на „ловците на сензации“ е да открият нещо необикновено и дори скандално, което ще предизвика огромен интерес. Някои снимки правят техните автори не само много популярни, но и пълнят банковата им сметка. Това обаче изисква доста сериозна инвестиция в техника, достатъчно свободно време и здрави нерви. Всичко може да се компенсира само с една добре направена фотография, която покрива всички изразходвани до момента нерви и средства.


камуфлаж


В автомобилната индустрия ситуацията няма как да бъде различна. Достатъчно е, някой голям производител да започне разработка на нов модел и веднага се намират хора, които да дадат информация за него на медиите. Съответно, автомобилните компании се опитват да запазят интригата, като започват изпитанията на нов автомобил с добавяне на части и елементи към вече позната машина.

Хората, които разбират от автомобили, отлично знаят какво да гледат. „Чуждите“ детайли като добавени въздухозаборници, разширени калници, увеличена каросерия, предпазители на броните и други подобни веднага се набиват на очи. И тогава „ловците на сензации“ веднага разбират, че са попаднали на „муле“ (така се наричат тестовите прототипи, използвани от производителите).

След тестването на агрегатите и колелата, следва каросерията и тогава инженерите трябва да измислят, как да скрият новостите по нея и да запазят тайната по-дълго. Маскировката се прави от пластмаса и плат, които позволяват даден автомобил да бъде маскиран така, че никой да не може да го познае. Това обаче създава проблеми на самите производители, защото такъв прототип няма как да се движи нормално заради лошата си аеродинамика.


камуфлаж


Маскировката добавя допълнително тегло, което води до опасност от прегряване на задвижващите агрегати. Затова и тя се използва много преди излизането на модела. Какъв смисъл има обаче от подобни изпитания, след като основните части и агрегати не се подлагат на пълно натоварване? И как може тези прототипи наистина да бъдат скрити о любопитни очи? Това са само два от въросите, на които производителите се опитват да намерят отговори.

Едно от решенията е използването на специален камуфлаж, наречен Ruzzle Duzzle. Той се появява в началото на миналия век, когато автомобилите все още не са били толкова масови и е бил използван за маскиране на военни кораби. По време на Първата световна война не е имало безпилотни коли и спътници, но пък е имало подводници, от които корабите е трябвало да се крият.

Най-оптималното решение е предложено от британския художник Норман Уилсън. На борда на кораба са нарисувани различни геометрични фигури, които са подредени хаотично и така напълно объркват вражеското разузнаване. Тази мода продължава до Втората световна война, в която с появата на военна авиация подобна маскировка става излишна. Но пък тя отлично пасва на автомобилната индустрия.


камуфлаж


При нанасянето на подобно окраска детайлите на автомобила става трудно различими не само за човешкото око, но и за фотоапаратите и видеокамерите. Съответно, заснемането на качествена снимка или видео при подобни условия е много трудно, а често дори невъзможно.

През 90-те години на миналия век подобни елементи от декора стават задължителни за всяка машина, която все още е в процес на разработка. Може и де не си личи, но отделните производители използват различен „камуфлаж“, който крие определени части от автомобила от любопитните папараци. А тези рисунки се правят от професионални художници, които много добре знаят как да заблудят фотографите.

Снимки: Car

0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 4 седмици )
    До Петър Захариев: Няма такава сравнителна степен НАЙ-оптимално! Това е тавтология. Самата дума оптимално е в превъзходна степен. Това е чуждица, която означава НАЙ-доброто.