IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 заблуди за колите с турбомотор

Основната е, че те са по-малко надеждни от тези с атмосферен двигател

Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.


Турбомотор


Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.


7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Turbo ( преди 4 седмици )
    Who talks for me???
  • #28
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Ще падна от смях. Тея коли дето ги изброи къде са? Дори и по онова време не ги виждах. Нали на 200000 вече са тотал щета. Стига дрънка тъпотии, че ставаш за смях. Ако 1.0 3цилиндъра беше здрав и нафежден двигател, никой няма да си прави труда да слага 3.0,4.0,5.0 литрови!!! Забелязваш ли на какви коли ги слагат? Малки градски колички. То и смарта е 600куб турбо, ама на магистралата е жив майтап да го караш. Един 1.0куб двигател ще харчи много повече от колкото един 3.0кубиков.
  • #27
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ето ти 1.0 турбо преди 90-та: 87 Daihatsu Charade GT-ti 0.9 100 кс, 89 Suzuki Cappuccino 0.63 65 кс. 89 Nissan March 0.9 110кс. 87 Suzuki Alto Works 0.55 60кс, 85 Lancia Y10 1.0 90кс, 82 Nissan Micra 1.0 85кс. Да американските са по 5 литра защото теглят 2+ тона шлеп С 3 степенен автомат. 1.0 турбо се слага на А или В сегмент, а вече и на С. Особено по онова време В сегмент тежът по 700кг. макс. Това са малки градски автомобилчета и там такъв двигател ок.
  • #26
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Анонимния, един голям двигател има и голям ресурс. Достига максимален въртящ момент на много ниски обороти, достига максимална мощност на ниски обороти. Двигателя не се товари толкова. Има огромна разлика да карал 1.0 турбо с 140км/ч и някой 3.0 v6 или редови пак с тази скорост. За повече няма да говорим. Първия ще реве с 3500об,а другия ще мърка с 2000об. Като дойде баира литровката ще умре, а големия двигател няма да го усети.
  • #25
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Анонимен, ти сериозно ли? Идея си нямаш какви тъпотии дрънкаш. Я си задай въпроса защо на американците колите са по 5.0куб,че и повече. Колкото по-голям е двигателя, толкова по-голям ресурс на експлоатация има!!!
  • #24
    1 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какво значение има дали ще е 1.0 3 цилиндъра турбо или 2.0 6 цилиндъра турбо? Все еднакво натоварване.
  • #23
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Анонимния, стига писа небивалици! Я дай марка и модел на тоя автомобил от 80те с 1.0 турбо бензинов двигател
  • #22
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като 15 годишен 2.0 турбо дизел 150кс на 400+к км незнаен гаражен майстор го надуе до 200кс, е супер и е здрав, но като екип инженери надуе турбо бензин до 100кс на литър вече е чуплив. Отделно заводски дизел със 100кс/л се прави от 7-8 години. А турбо бензин с толкова има още от 80-те.
  • #21
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Соичиро сан ( преди 1 месец )
    Кой разбира при VTEC се спира....
  • #20
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Да продължа. ЖЕЛАТЕЛНО е след големи натоварвания на турбината да оставиш двигателя за 2-3мин да работи на място. Не толкова за охлаждане на турбото. Двигателя е работил с 3000об, но турбината се върти няколко стотин хиляди оборота. Гасиш двигателя, но турбината продължава да се върти,но без приток на масло. От там лагерите малко по малко заминават. И се почва едно виене, едно харчене на масло.