IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

7 заблуди за колите с турбомотор

Основната е, че те са по-малко надеждни от тези с атмосферен двигател

Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.


Турбомотор


Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.


7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Ами ( преди 3 години )
    Подкрепям мнението за изравнения ресурс на атмосферките и турбомоторите.Допълнително предимство на турбинираните мотори е, че при една и съща скорост турбомоторите работят при по-ниски обороти и оттам износването е по-малко от атмосферните.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Т-34 ( преди 3 години )
    Добро ли е горивото проблем нямя
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Малко, форсирано моторче
  • #3
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В по-хладбо време и след дъжд всички мотори работят по-добре, защото има повече кислород. Това не се отнася за София (там кислород за хората не остава) и за електродвигателите (те работят еднакво добре и на Еверест, и на Екватора, и в Сахара)
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сложете си една качествена турбина с керамични сачмени лагери и няма да имате никакви проблеми. Повишава ефективността със около 15% тъй като има по малко съпротивление и се развърта по бързо. А надеждността е поне поне с 50% по висока.
  • #1
    41 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не очаквах да поддържате мита, че малко съвременни двигатели изкарват 200 хил без проблеми. Дори само трябва да имаме предвид, че втора употреба кола обикновено е над 200 хил. Съвременните двигатели с лекота и обикновено без истински проблеми надминават 350-400 хил. км, дори и много повече. Все пак зависи как се карат и поддържат и какво разбираме под истински проблеми.