IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият VW ID.3 пристигна в България

Първите 30 бройки от електрическия модел вече са продадени

Първият електрически модел от новото поколение на Volkswagen - хечбекът ID.3, беше официално представен и в България. С него германският производител започна трети голям етап в историята. Електромобилът вече е на разположение на дилърите на германската марка у нас, като по време на премиерата стана ясно, че пълната квота от първата серия - 30 бройки, е разпродадена.


Volkswagen ID.3 България


Модулната архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten), която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на Volkswagen и ще позволи създаването на още много електрически модели. Тя осигурява на новия ID.3 просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за автономен пробег до 549 километра (според цикъла WLTP).

Новият електромобил идва с революционни екстериор и интериор. Според производителя, стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen. В салона се залага на стила Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".


Volkswagen ID.3 България


Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова, проектирана от бял лист хартия. Тя използва хардуер с два високопроизводителни процесора, обединяващи огромен брой функции, а софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа.

Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между автомобила и смартфона на собственика и дават възможност за удобно дистанционно управление и контрол на зареждането и климатизацията, предоставят информация за пътнотранспортната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect на свой ред осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.


Volkswagen ID.3 България


При своята пазарна премиера Volkswagen ID.3 идва в България със специалното издание ID.3 1ST edition, което се предлага в три нива на изпълнение, насочени към определени типични потребителски изисквания. Наред с това, клиентите в България могат да избират цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила.

Новият ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм - впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST edition да ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната скорост достига 160 км/ч. ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВт/ч, както и с автономен пробег на електричество до 426 км според изискванията на цикъла WLTP.

Нещо повече - предварително конфигурираната версия Tour също може да се поръчва от клиентите в България. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 кВтч нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.).). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт.


Volkswagen ID.3 България


Отделните опции за оборудване за ID.3 включват високотехнологични функции като head-up дисплей с добавена реалност AR, който прожектира най-важната за водача информация в триизмерна графика директно върху челното стъкло. Системата Travel Assist от своя страна подкрепя водача с автоматично поддържане на дистанцията до автомобила отпред и осигуряване на стабилна траектория в лентата за движение. Матричната LED система на фаровете осъществява интелигентно управление контрол на дългите светлини и при отключване на ID.3 чрез функцията за достъп без ключ Keyless Access посреща водача с кратко движение на светлинния модул.

Снимки: Порше БГ

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до Tsla ( преди 3 години )
    Вече съм виждал една Кона да чака на опашка за зарядно на Тракия до Пловдив, мисля, че на Еко беше. 40 мин почивка, да не станат 2 часа, защото всички са тръгнали на някъде? Или ще кажеш и кога да тръгвам, че да е свободна зарядната като стигна до нея? Прочети внимателно, че явно не си схванал смисъла, а имено, колко е глупаво да тътриш 77kW в града, а после да търсиш къде да заредиш като пътуваш. До Бургас със 140 км/ч, ще ти трябват над 90 kW. Ами ако има насрещен вятър, като преди 2 седмици ...
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз спирам, като повечето хора, за по 15-20 мин, даже стигат да хапнеш нещо леко. Има и такива, които спират за 5 мин само, но не може да даваш наклон на хората колко време почивка трябва да правят. За твое сведение, който може да си купи Кона, вероятно времето му е доста по-скъпо от твоите бакалски сметки. За 20 мин в българия се зареждат макс 15 кW. За 40 мин може и 25 да не успееш да заредиш, а това са ти 100км грубо с Tesla 3 при скорос 140 на равен участък, без вятър.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    TSLA, ти даже ще я изкараш Кона-та, че при 140 на равен път произвежда ток. При тази скорост и Тесла 3 няма такъв разход, а на Кона при 140 постоянна скорост 19kw може да ти е разхода, само ако имаш пилотна кола на няколко метра пред теб и силен попътен вятър. Пусни линк, да видим в двете посоки ли е толкова разхода, че ми стана интересно.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    у нас DC зарядните са най-много по 50kW. Да, скъпи са, 30-40 бона, обаче не бих ги определил като бързи ако говорим за извънградско. Така че Ampera/Volt, BMW i3 REX или някой плъгин хибрид с пробег на ток поне 50 км е най-доброто от двата свята. Нулеви разходи за ежедневна, никакво спиране до прочутото морет. Апропо и мене не ме кефи да ми се потят ръцете и да изнервя всички само и само да стигна с 30 мин. по-рано.
  • #17
    26 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Супер е колата и е на задно. Кона 64кВтч със 140 км/ч минава 340 - наш тест по Тракия. Със 120 минава над 400. Тези коли НЯМАТ проблем. Проблем имат бензинджиите че се ослушват дали да слагат бързи зарядни. Аз за почивка на морето не бързам. Ако бързам по работа се качвам на самолет, не на кола. Начи да изкараш 200 кинта за гориво бачкаш 4 дена. Обаче ти се свидят 40 мин. спирка за кафе и сандвич. No comment
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    ... толкова бързо се зареждаше колата (ама не помня ИД-то ли беше или Polestar-a)...
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    #14, ти до Бургас не спираш ли? 15 минути зареждане са достатъчно. Е, няма да караш със 140-150...Ние с жената сме пикльовци и двамата и много често се спира по 2 или даже 3 пъти до морето и определено не би ни било по-бавно с електричка с такава батерия.Само да уточня, че сега предлагат само средната батерия, като пуснат голямата, вече и с бая повече от 90 км/ч ще можеш да стигаш без спиране. Стига да не ти се допикае ;)А Бьорн се оплакваше в едно 1000 км пътуване, че няма време да хапне.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На мен ми трябва електричка с 30-тина kw, за града стига, а като тръгна да пътувам да си наемам допълнителна батерия, която да се сменя за 2 мин. Но производителите няма, как да позволят, да се плъгват допълнителни батерии, от които те няма да спечелят, те май все още се опитват да лансират бензин и дизел, вместо алтернативи.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Значи ако тръгнеш за Бургас или трябва да караш с 90 зад тировете, или да спреш за зареждане и да стигнеш пак за долу горе същото време. Нещо не успяха да ги измислят правилно тези електрички 77kw батерия му слагат и никъде не е оптимално. В града 430 км не ми трябват нося само една тежка батерия, 100км са ми за 2-4 дни. Но по магистралата като тръгна с нормална скорост и на 200-250 км да зареждам за по 40-50 мин не е много добра опция.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 3 години )
    Вчера вдиях една такава на автовоз към Пловдив