IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen представи първия си електрически кросоувър

Продажбите на ID.4 стартират с версията със задно предаване

Компанията Volkswagen официално представи свой първия сериен електрически кросоувър – ID.4. Моделът беше разсекретен едновременно на няколко континента, тъй като за пазарите в САЩ, Европа и Китай той ще се произвежда отделно.


Volkswagen ID.4


Дизайнът на Volkswagen ID.4 напомня на хечбека ID.3, но технически той е близък до Skoda Enyaq. В основата му е платформата MEB, която концернът Volkswagen разработи за електромобили от ново поколение. Размерите на SUV-модела са дължина от 4584 мм, широчина 1852 мм и височина 1612 мм. Разстоянието между двете оси е 2770 мм. Кросоувърът на Volkswagen има багажник с обем 543 литра, а коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28.

Вариантите за САЩ и Европа се различават като имена и оборудване, както и по предлаганите цветове, въпреки че първоначално ID.4 ще се произвежда само в завода в Цвикау (Германия) и оттам ще се експортира зад океана. Независимо от пазара обаче първоначално ще се предлага само ограниченията серия ID.4 1st Edition, която е със задно предаване и с един електромотор. Мощността му е 204 к.с., като той се захранва от батерия с 82 кВт/ч.


Volkswagen ID.4


Този кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди и развива максимална скорост от 160 км/ч. Пробегът му се оценява по различни методики, като за Европа той е 520 км, а за САЩ – 250 мили (малко над 400 км). И в двата случая е предвидена възможност за бързо зареждане (125 киловата). На по-късен етап ще излезе и версия на ID.4 с два електромотора и мощност 306 к.с., като тя представлява аналог на Skoda Enyaq RS iV.

Европейските продажби на кросоувъра стартират в последната третина на 2020 година, докато клиентите в САЩ ще чакат до 2021 година. Именно американското представителство на Volkswagen първо обяви цените, които стартират от 39 995 долара. Версията 1st Edition ще струва поне 43 995 долара, докато тази с 2 електромотора започва от 45 695 долара. След като започне производството в САЩ през 2022 година, Volkswagen of America се надява да свали началната цена до 35 000 долара.


Volkswagen ID.4


В зависимост от пазара и нивото на оборудване за електрическия кросоувър са предвидени светодиодни или матрични фарове, джанти с размер 19, 20 или 21 цола, регулируемо окачване, система за избор на режим на движение, панорамен покрив, мултимедия с тъчскрийн с диагонал 10 или 12 инча с гласово управление.

Освен това в оборудването на ID.4 влизат още двузонов климатик, седалки с електрическо регулиране, масаж и памет, различни онлайн-сервизи, система от асистенти на водача IQ.Drive и поне 6 въздушни възглавници. Както и с хечбека iD.3, така и при кросоувъра програмното оборудване ще може да се обновява от разстояние, като някои опции ще може да се добавят веднага след покупката на автомобила.


Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До #6 ( преди 2 месеца )
    Напротив разбрах, че ще изкарат модел S с по-голяма батерия за 140 000 долара с 800км. пробег, но ти не си разбрал, че много, много малка част от хората по света дори в САЩ или западна Европа ще могат да си я позволят. ФВ правят масов модел с 500км. пробег и 40 000 долара цена. Освен това сервизи във всички точки по света а на Тесла най-близкия сервиз от България е в Австрия. Незнам дали ти разбираш, кой ще е по-привлекателен за клиентите?Въобще няма да сравнявам качеството на интериор и сглобка
  • #6
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До #4 - явно не си разбрал какво казаха преди 2 дни на Battery Day от Тесла, за да си толкова заблуден. Не е достатъчно да имаш ел. автомобил - важното е кой ще го предложи на най-добра цена с най-добър пробег. VW са далеч от това да са номер едно в тази игра все още.
  • #5
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Поредният бклук.Рено Зои най-продаваната ел.кола в Германия.Смех
  • #4
    13 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тесла умря, свърши ерата на евтините пластмаси, зейнали фуги, блокиращи дръжки на вратите, течащи багажници, лоша шумоизолация, липса на сервизи и куп други.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 2 месеца )
    Подозирам че и софтуера им ще стане екстра като всичко останало, и ще се плаща за определени опции (статията го загатва).
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    отпред изглежда като смачкана мекица
  • #1
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вица на годината от най-честната компания в световен мащаб: "След като започне производството в САЩ през 2022 година, Volkswagen of America се надява да свали началната цена до 35 000 долара."