IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen представи първия си електрически кросоувър

Продажбите на ID.4 стартират с версията със задно предаване

Компанията Volkswagen официално представи свой първия сериен електрически кросоувър – ID.4. Моделът беше разсекретен едновременно на няколко континента, тъй като за пазарите в САЩ, Европа и Китай той ще се произвежда отделно.


Volkswagen ID.4


Дизайнът на Volkswagen ID.4 напомня на хечбека ID.3, но технически той е близък до Skoda Enyaq. В основата му е платформата MEB, която концернът Volkswagen разработи за електромобили от ново поколение. Размерите на SUV-модела са дължина от 4584 мм, широчина 1852 мм и височина 1612 мм. Разстоянието между двете оси е 2770 мм. Кросоувърът на Volkswagen има багажник с обем 543 литра, а коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28.

Вариантите за САЩ и Европа се различават като имена и оборудване, както и по предлаганите цветове, въпреки че първоначално ID.4 ще се произвежда само в завода в Цвикау (Германия) и оттам ще се експортира зад океана. Независимо от пазара обаче първоначално ще се предлага само ограниченията серия ID.4 1st Edition, която е със задно предаване и с един електромотор. Мощността му е 204 к.с., като той се захранва от батерия с 82 кВт/ч.


Volkswagen ID.4


Този кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди и развива максимална скорост от 160 км/ч. Пробегът му се оценява по различни методики, като за Европа той е 520 км, а за САЩ – 250 мили (малко над 400 км). И в двата случая е предвидена възможност за бързо зареждане (125 киловата). На по-късен етап ще излезе и версия на ID.4 с два електромотора и мощност 306 к.с., като тя представлява аналог на Skoda Enyaq RS iV.

Европейските продажби на кросоувъра стартират в последната третина на 2020 година, докато клиентите в САЩ ще чакат до 2021 година. Именно американското представителство на Volkswagen първо обяви цените, които стартират от 39 995 долара. Версията 1st Edition ще струва поне 43 995 долара, докато тази с 2 електромотора започва от 45 695 долара. След като започне производството в САЩ през 2022 година, Volkswagen of America се надява да свали началната цена до 35 000 долара.


Volkswagen ID.4


В зависимост от пазара и нивото на оборудване за електрическия кросоувър са предвидени светодиодни или матрични фарове, джанти с размер 19, 20 или 21 цола, регулируемо окачване, система за избор на режим на движение, панорамен покрив, мултимедия с тъчскрийн с диагонал 10 или 12 инча с гласово управление.

Освен това в оборудването на ID.4 влизат още двузонов климатик, седалки с електрическо регулиране, масаж и памет, различни онлайн-сервизи, система от асистенти на водача IQ.Drive и поне 6 въздушни възглавници. Както и с хечбека iD.3, така и при кросоувъра програмното оборудване ще може да се обновява от разстояние, като някои опции ще може да се добавят веднага след покупката на автомобила.


Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 2 месеца )
    Така като си тръгнал да сравняваш Плайд S с ИД4 ако искаш сравни и Ауди РС7 с модел У какво общо имат двата модела разликите са минимални 5 пъти в мощността, 4 пъти в ускорение до 100км/ч и 2 пъти в батерията кой твърди че Плайд е конКурент на ИД4
  • #16
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До #13 ( преди 2 месеца )
    Ако ще и 20г. да отидат напред в батериите, като нямаш части и сервизи, не ставаш. Отвори тубата и виж клиентите как се хващат за главата от качеството на сглобките. Колата не е само батерия.А и цена от 140000 долара за тази кола ще е далечен блян за обикновенния човек. ВАГ правят достъпен автомобил с приличен пробег. Това е пътя по който може да се масовизират електробомилите. Помни ми думата, днес ФВ пускат този СУВ а след 3г. ще ги виждаме и тука като втора ръка а след 5-10г. ще са масовка.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Достоен конКурент на Тесла мисля че ще се продава малко повече от Модел У защото ще има и опция за малка батерия
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не само че ще вдигнат капацитета на фабриките 10 пъти но ще свалят цените с 50% и ще вдигнат рейнджа с 50%
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До #6 - нищо не си разбрал - това което се разбра е че тесла са 10 години напред в производството на батерии и затварят производствения цикъл и до 3 години ще вдигнат капацитета на всяка фабрика 10 пъти. Да, не могат да правят много добри коли но това което ще ги държи на пазара ще са ел. технологии и батерии.
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гугъл ( преди 2 месеца )
    43-гoдишният Хaвaрд Вииг рaзкaзвa, чe прeз фeвруaри пoпaднaл в лeкa кaтacтрoфa. Кoгaтo зaкaрaл cвoя Mоdеl S зa рeмoнт, oчaквaл дa ocтaнe бeз кoлa мaкcимум ceдмицa-двe. Пeт мeceцa пo-къcнo тя вce oщe нe e гoтoвa. Мъжът e изчeрпaл вcичкитe cи зaпacи oт търпeниe и иcкa дa прoдaдe двeгoдишния eлeктрoмoбил възмoжнo нaй-бързo.
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не ги знам феновете на ФВ дали излизат от сервизите, но пък Теслите са нон стоп с проблеми, може да видиш как си ги ремонтират собствениците в youtube, тъй като няма сервизи на близо, си поръчват частите онлайн, чакат 3 месеца да пристигнат и има много клипов,е кое как да си смениш сам. Това е положението. Да ти таковам и Теслата. На нормалните хора, автомобила им трябва, повреда, влиза за примерно ден в сервиза и след това си я кара, при Тесла колата ти за месеци в бокса докато чакаш части.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хубава кола, но като я сложиш до Енияк, изглежда безсмислена.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е Тесла поне не ползва китайски боклучави батерии както Фау Ве.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Разбирам че феновете на фв приказвате само за Сервизи а бе вие излизате ли от тях че само за нужда от сервизи говорите.Колко 500 км пробег прави е спорно.Немски твърдения като с клиин дизела. и къде сравни Тесла с този контейнер Теслата сама се кара паркира и тн а този бклук немски е на технологичното ниво на Дачия.