IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск отвърна на удара и представи електромобила с най-голям пробег

Tesla Model S Plaid е станал и най-бързият сериен автомобил на „Нюрбургринг“

В началото на септември компанията Lucid Motors показа серийната версия на седана си Air, който превъзхождаше във всички отношение Тesla Model S. Това явно предизвика Илон Мъск и той отвърна светкавично на удара, като на проведения преди часове „Ден на батериите“ шефът на Tesla представи нова топ-версия на Model S под името Plaid, която трябва да върне лидерската позиция на марката.


Tesla Model S Plaid


Новият вариант на електрическия седан е получил батерия с увеличена мощност и три електромотора (досега те бяха два) със съвкупна мощност от 1100 конски сили, като благодарение на това той ще превъзхожда всички серийни електромобили на света, включително и тези, които все ще не са излезли на пазара.

Мъск съобщи, че Tesla Model S Plaid ще изминава 1/4-миля за по-малко от 9 секунди, докато Lucid Air прави същото за 9,9 секунди. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема под 2 секунди срещу 2,5 секунди на седана на Lucid Motors. Единственият параметър, по който Model S Plaid изостава от конкурента, е максималната скорост. При Air тя е 378 км/ч, докато при новата версия на седана на Tesla ограничението е поставено на 322 км/ч.


Tesla Model S Plaid


Освен това, шефът на най-скъпата автомобилна компания в света потвърди, че Tesla Model S Plaid е преминал тестове на пистата „Нюрбургринг“. Той не назова постигнатото време, но заяви, че седанът му е подобрил абсолютния рекорд за най-бърза обиколка при серийните автомобили, който принадлежи на Lamborghini Aventador SVJ - 6 минути и 44,97 секунди.

Инженерите на Tesla също така печелят и срещу главния коз на Lucid Air – пробега с едо зареждане. При седана на конкурента той е 832 км, измерени по методиката на EPA, но Model S Plaid ще постигне 837 км. Мъск обаче не разкри капацитета на батериите на седана.


Tesla Model S Plaid


В полза на Model S Plaid е и неговата цена. В САЩ тази версия на седана ще започва от 139 990 долара, докато флагманът Lucid Air Dream Edition струва 169 000 долара. Продажбите на новия флагман на Tesla ще стартират през втората половина на 2021 година.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 10 ( преди 3 години )
    Само погледни двата автомобила и ще разбереш защо Ламбото е по-добро във всеки един аспект. ;) Теслата е само в мокрите сънища на нърдовете.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 3 години )
    Е има и други неща в които Ламбото е по-добро няма как да знам но най-вероятно спирачките, в завоите а и ускорението при над 250км/ч все пак в тази версия струва 500хил долара нормално е като цяло да е по-добро на писта от голям седан за 140хил. за това и от Тесла планират Роудстър със същото задвижване и батерия но много по-лек, нисък и маневрен
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 3 години )
    Не са тръгнали тихомълком. В тестовете постигнаха време от 7.23 минути. Но понеже колата е прототип и обиколките бяха в отворени дни, а не в затворена писта времето не се засича за официално. Така, че Тайкана още тогава го отвяха.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    #10 ( преди 3 години )
    Или не броят двуместните купета
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По всяка вероятност в Тесла не броят Aventador SVJ за серийна кола защото продажбите на Авентадор са само около 1000 на година(за миналата са 1005)
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 6,7 ( преди 3 години )
    Закъсненията не са лъжа най-често спазват обещанията макар и често със закъснение а примери са най-големия завод за батерии, Модел У който го почнаха преди предвидения срок и завода в Шанхай който вече прави по над 10хил Модел 3 месечно
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    notangel ( преди 3 години )
    Германците не спят, а чакат другите да направят всички грешки и накрая ще кажат последната дума.
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Минаващ ( преди 3 години )
    Немците спят дълбок зимен сън най продаваната ел кола в Германия е Рено.Провалът на немската автоиндустрия тепърва предстои обаче когато навлезнат китайците по-масово а това ще стане както стана с японците а после и с корейците.
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Тесланар ( преди 3 години )
    2. Тесла Роудстър с неговите фантасмагорични показатели пак е отложен - някъде за 2022- 2030 година. Та, така и тоя модел Плейд - 2021 уж, ама надали.3.Тесла влекач - обявен 2017, че до края на 2019 ще е готов. Отложен за 2022.4.Тесла Пикап- дори нямат идея как ще го произвеждат, но го обявиха за края на 2021...Бла, Бла, Бла и раята си верва хахахха
  • #4
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Тесланар ( преди 3 години )
    Ами, половината неща в статията не са верни.Първо, тая кола не поставяла никакви рекорди на Нурбургринг. Мъск и и идея си няма колко е рекорда на тази писта, но каза, че ще го подобри.Дрънци.Второ, тая кола, както и всички най-големи изказвания на Мъск са абсолютни лъжи до момента.Като почнем:1. Роботаксита 2020 - дрънци, няма и помен от тях. 2016 каза, че следващата -2017- колата щяла да бъде напълно автономнаи да се придвижи сама от бряг до бряг. 3 години по-късно ...2. Тесла Роудст ...