IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко често трябва двигателят да бъде „продухван“ на високи обороти?

Прочистването на мотора гарантира по-малко проблеми и по-дълъг живот

Двигателят на всеки автомобил се отличава с ресурс. Ако собственикът правилно експлоатира превозното средство, то неговите агрегати му отговарят по същия начин – повреждат се рядко, а срокът им на годност се увеличава. Правилната експлоатация обаче не означава само правилен режим на работа.


оборотомер


Много важна роля в случая играе състоянието на двигателя. С течение на времето по неговите стени се отлага нагар, който постепенно поразява основните детайли. Затова и почистването на мотора е много важна процедура, която води до увеличаване на ресурса на двигателя. Това се отнася дори за малолитражните агрегати, които също трябва да бъдат почиствани.

Ако шофьорът залага на спокойно движение, вътре в самия агрегат се образува плака по стените и затова специалистите препоръчват от време на време моторът да се „продухва“ на високи обороти. Не всички собственици обаче са наясно с това. Много от тях поддържат 2000-3000 оборота при движение, като това не помага на мотора. Плаката в него си остава, като тя не може да бъде изчистена нито с промивка, нито със сипване на добавки в горивото.

Това е причината, поради която двигателят периодично трябва да бъде вкарван в максимални обороти, но за кратко време. Това помага за премахвани на всички отлагания, натрупани в мотора, като основното предимство на този подход е, че не се налага изваждане и ремонт на самия агрегат. Отказът от подобна проста процедура води до понижаване на компресията, в резултат на което спада динамиката и се увеличава разхода на масло.


оборотомер


Вкарването на двигателя в максимално високи обороти води до няколко неща. Първо, повишава се налягането в самия двигател, което води до моментално почистване на запушените канали. Заради увеличената температура в горивната камера пада и натрупаният нагар.

Експертите препоръчват развъртането на двигателя до високи обороти да става приблизително 5 пъти на 100 км (при движение на дълъг път може и по-рядко, тъй като при изпреварване това се случва само). Задължително обаче моторът трябва да е загрял преди това. При бензиновите агрегати със среден работен обаче периодично трябва да де достига до 5000 об/мин, като много важно е да се следи за температурата и да се поддържа баланс. В противен случай може да се стигне до сериозна повреда.

0 от 500
  • #17
    53 rate up comment 0 rate down comment
    Foxivo ( преди 3 години )
    Много правилно автомобила особенно с DPF трябва да излизат поне веднъж седмично на магистрала.Как става въпросното продухване?Ами много просто сваляш предавка и потдържаш 120 с 3000 оборота. За знаещите в предните коментари ще го обясня така-в носа ви се натрупват сополи и какво правите АМи секнете се и придвигателя е сщото натрупва нагар при къси разстояния в студен режим Айде със здраве.
  • #16
    13 rate up comment 19 rate down comment
    Готин ( преди 3 години )
    Вярно е, но не се прави така.След като се върнете от път, преди да угасите двигателят може да го форсирате два три пъти, рязко за 2- 3 секунди до максимални обороти. Не се притеснявайте от повреди, защото вече няма автомобили без ограничител. От тази процедура има положителни ефекти за двигателят ви.
  • #15
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Читател ( преди 3 години )
    За сега сме все още второто десетилетие, от догодина ще е третото. Съвременните бензинови двигатели са с по-малко ресурс от тези от 90-те, днес е трудно да се надвиши 350-400хил км. Това с нагара е особен проблем за някои двигатели и не съм сигурен, че е защото не са вдигали обороти.
  • #14
    25 rate up comment 12 rate down comment
    Гадна сура ( преди 3 години )
    По-*** от статията могат да бъдат само тези, които мислят, че това което пише в нея е нещо умно
  • #13
    32 rate up comment 17 rate down comment
    ДВГ ( преди 3 години )
    Какъв този технически термин продухване... Какво ще продухваш бе? Продухани гарнитури на глави колкото искаш има от такива разбирачи издухвачи...
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Иии?? ( преди 3 години )
    Шосетата ни не са направени за продухване на сегашните автомобили
  • #11
    13 rate up comment 20 rate down comment
    Алекд ( преди 3 години )
    Пълни глупости.
  • #10
    27 rate up comment 24 rate down comment
    чака-рака ( преди 3 години )
    ако сте като мен с Е46 - според препоръките на производителя се продухва на всеки светофар и всяко кръгово
  • #9
    18 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Един колега с една шкодичка милия, така се беше задръстил, в сервиза умряха от смях и му заръчаха - ама давайте повечко газ, то не може така да се кара, ахахаха.
  • #8
    3 rate up comment 13 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    аз го правех един път в годината ,преди да ида на годишен преглед, сипвам добавка и яко на втора и на трета, спирам пред халето за ГТП и яко докато влезе в критични обороти, иначе ссе е случвало да ме връщат , заради пушек.