IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблеми с производството отложиха премиерата на Mercedes-Benz EQA

Електрическият кросоувър ще излезе на пазара не по-рано от пролетта на 2021 година

Германският производител Mercedes-Benz официално отложи премиерата на компактния си електрически кросоувър EQA. Моделът трябваше да бъде показан през септември, а продажбите му да стартират до края на годината.


Mercedes-Benz EQA


Реорганизацията на дейностите по производство на електрическите автомобили на Mercedes, както и продължаващите затруднения с доставката на акумулатори, предизвикани от пандемията Covid-19,са основните причини за забавяне на пускането на новия модел с около шест месеца.

В Mercedes на няколко пъти променяха плановете си за производството на модела, като първоначално беше предвидено, той да се сглобява в завода в Хомбах (Франция), където се сглобява Smart ForTwo. Концернът Daimler обаче води преговори за продажба на фабриката на компанията Ineos и заради това пренасочи EQA към Ращад (Германия).

Бъдещият Mercedes-Benz EQA е базиран до голяма степен на второто поколение на кросоувъра GLA, като трябва да се превърне в основен конкурент на новия Volkswagen ID. 3. Електрическият модел ще се предлага в два варианта – базов с предно предаване и със задвижване на четирите колела, където електромоторите да два. Отлагането му означава, че той ще излезе на пазара заедно с планираните за 2021 година EQB и EQS. Четвъртият модел – EQE, ще се появи през 2022 година.


Mercedes-Benz EQA


От AMG-подразделението на Mercedes вече потвърдиха, че подготвят спортен вариант на EQA, който ще е със задвижване на четирите колела. Като производителност той ще надмине наскоро представения GLA 45 S, чиято мощност е 421 конски сили.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Мототехника ( преди 3 години )
    Мерцедес, че и на ток, че и с предно... И с какво точно ще спечели пред Хюндай? И предното не беше ли за евтини петролни коли да се икономиса от кардани, диференциали и усилване на купе? С макс. въртящ момент от 0 оборота тва предно за какъв хей ми е?