IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хибридите се оказаха близо 3 пъти по-мръсни от обявеното

Вредните емисии при PHEV-моделите са близо до тези на стандартните модели, а не до електромобилите

Хибридните автомобили, които се зареждат от електропреносната мрежа (plug-in hybrid – PHEV) съвсем не са толкова екологични, за колкото ги обявяват техните производители. Това показват тестове в реални условия, чиито показатели се различават значително от  официалните резултати, съобщава CNBC.


хибриди PHEV


Оказва се, че този тип превозни средства отделят в атмосферата 117 грама СО2 на километър, което е 2,5 пъти повече от показателите посочени от производители, а именно – 44 грама на километър. Това се дължи на факта, че хибридните автомобили много често активират своите двигатели с вътрешно горене, като това става дори в момент, в който се движат с нулеви вредни емисии.

Изследването показва, че като резултати сочените за екологични автомобили със смесено задвижване са по-близо до моделите с двигатели с вътрешно горене, а не до електромобилите. За целия си срок на служба хибридите отделят около 28 тона СО2 в атмосферата, бензиновите машини – 39 тона, а дизелите – 41 тона.

Според автомобилния експерт Майк Хоуз, посочените от производителите нива на вредни емисии при хибридите, се дължат на факта, че те се измерват по остарели методи на тестове, което вече не се използват.

„Все пак трябва да се отчете, че дори при реални цифри в подобно изследване, хибридите изхвърлят в атмосферата с 30% по-малко СО2 в сравнение с дизеловите автомобили“, коментира Хоуз.

Снимка: Carsweek

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Хибридите има някъкв смисъл от тях, само и единствено в града ако се карат и много рядко извън градско.
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    оказва се че повечето хибриди нямат практически икономия на гориво при нормално БГ каране даже някои като Хонда джас и Тойота рав 4 харчат значително повече от нормалните модели
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Хибрид ( преди 3 години )
    Идеята на хибрида е да не замърсява във градски условия .. горите глупости ..хибрида работи много повече като се запали не се гаси .. може да говорим за работа на час ... А не във километри ...да за 12 ч 7 литра . + Климатик коя кола със вътрешно горене може да се похвали със такова нещо ...
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Доколкото разбрах ДВГ в ел.рижим работи само при висока скорост тоест при ниски е добре да се ползва електромотора при високи ДВГто щото така или иначе ще си работи
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тодор ( преди 3 години )
    Как така! Моята Шкода 1.6 тди и дават под 100 гр вредни емисии, по точно 97. Скоро минах технически преглед и се потвърди това. Освен това батериите и допълнителните агрегати утежняват конструкцията и хибридите горят повече, дори.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    почти всички хибриди подържат температурен режим на двг
  • #12
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Пеша > ток ( преди 3 години )
    Ходих на тест драйв на Хонд ЦР-В, то само пластмаса и някой иска 70к лева затова подобие на автомобил, аз реших по-добре 2012г ЕС-класа,а пък нека е на 8г,технологично е 30 преди ходната. Хората където пишете, че нова тойота е по-добре от премиум автомобил ходете на доктор, да ви прегледа за шизофрения. Да копаеш 20км яма в земната и то в диаметър, не ми се струва много "чисто". Малко по-ЕнтЕлегентните хора знаят, какво е необходимо за доставка на ток, така че всеки да си преценява.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    До 11. Идеята ми беше, че през седмицата караш градско на ток и зареждаш през нощта в гаража. През уикенда караш на ДВГ и не ти пука за зарядни станции
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Боби ( преди 3 години )
    При ниски температури и висока скорост ДВГ не изключва! Имаш усложнена кола, която ако ти спести от гориво, ще ти вземе от сервиз! Това е изгодно за производителите, защото продават ДВГ кола, която уж е 45 г/км СО2, и е доста под нормата за 95 грама! Но това е само на пръв поглед! Доста хора, започват да ги купуват за да използват субсидия, но истината е че нямат място за зареждане и карат само на бензин!
  • #9
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Боби ( преди 3 години )
    До 5! Момче, запознат ли си с технологията на хибридите! За ПХЕВ хибридите ти трябва зарядна, трябва да имаш място за зареждане! Този ток, за тези километри от къде мислиш идва? Хибридите са най-голямата лъжа на производителите да продължават да си продават колите с ДВГ! Заобикалят еко нормите! И 100 километра да изминава хибрида на ток, ако нямаш къде да го зареждаш, го караш на бензин и той гори повече, защото носиш 150 килограма празна батерия! Ако имаш зарядно, купуваш електрически!