IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes показа първия си камион на водород

GenH2 изминава 1000 км с едно зареждане, има два електромотора с обща мощност 900 коня

Германската компания Dailmer показа Mercedes-Benz GenH2 - първият камион на марката, който работи на водород. Моделът дебютира като концепт, а серийното производство ще стартира в средата на десетилетието.


Mercedes-Benz GenH2


Mercedes-Benz характеризира новия продукт като тежък, ултра-здрав камион, предназначен за превоз на товари на дълги разстояния. GenH2 има брутно тегло от 40 тона и полезен товар от 25 тона, което е сравнимо с характеристиките на модела Mercedes-Benz Actros с традиционен ДВГ. GenH2 се задвижва от два електромотора, всеки от които развива пикова мощност от 449 конски сили и 2071 Нм въртящ момент. Постоянната мощност на двигателите е по-ниска и възлиза на 312 сили (1577 Nm) за всеки.



Двигателите се захранват от енергия, генерирана от система от 300-киловатови горивни клетки и батерия, която временно може да достави допълнителни 400 киловата мощност. За течния водород са предвидени два резервоара, всеки от които може да побере до 40 килограма. Това количество е достатъчно за 1000 километра пътуване без презареждане, посочват от Dailmer.


eActros LongHaul


Освен иновативния GenH2, компанията представи прототип на електрическия eActros LongHaul (на горната снимка), който ще се качи на поточната линия през 2024 г. и ще може да изминава до 500 км без презареждане. Догодина пък ще стартира производството на версията eActros без приставката LongHaul, която бе показана през 2018 година. Нейният пробег е малко над 200 километра.

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Японеца ( преди 3 години )
    Корейците от Хюндай вече доставят камиони на водород в Швейцария! А немците планират производство в средата на века, т.е. след 40г!
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Achtung ( преди 3 години )
    2 резервоара по 40кг са общо 80кг водород за 1000 км или 8кг на 100км.1кг водород в Германия е 11.30 евро, в Калифорния е 16 долара. Камиона ще е по-скъп от дизеловия и ще гори 90 евро на 100км това са много много по-високи разходи. До средата на това десетилетие ще има вече батерии с твърд електролит и енергийна плътност която ще достига 1000wh/литър и 500wh/килограм.... Водорода няма никакъв шанс
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Измамниците от Никола току-що изтекоха в канала. Но шефчето им осребри акции за 70М $ така че едва ли му дреме особено. Интресно ми е само ГМ какво точно си купиха ;). "Бизнес" по американски. Това показва кое не е наред в САЩ ;)))
  • #1
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пепи ( преди 3 години )
    1000 километра пробег ??? Че туй е Испания от Малага до Франция.А Малага - Пловдив - 4200 километра.Сега един тир има гориво за 3000 километра.