IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли

Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40

Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.


Polestar 2


По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar  - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.

„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.


Polestar 2


Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.

На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).


Volvo XC40


За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км.

Снимки: Geely, Volvo

0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Няма голямо значение коя автомобилна компания ще оцелее. Служителите и работниците, които реално правят компанията, просто ще отидат в друга. Квалифицирана работна ръка винаги ще се търси.
  • #33
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Мдааа след 22.09 всички ще утихнат освен американеца разбира се, който има технологията и строи завод в столицата на Германия...
  • #32
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    След "Деня на батерията" 22.09, и обявяването на такава с цикли на зареждане достатъчни за изминаване на над 1 500 000км. никой няма да говори за екологичност на автомобил с ДВГ.....сметката просто ще стане друга!
  • #31
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Ми произвеждай само ДВГ, да видим как ще оцелееш след 2-3 г. когато никой не ги поглежда като нови :)))
  • #30
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Не съм като останали ( преди 1 ден )
    Каква лажжлива статия.Петрола бил мног чист.Тогава вземи да го пиеш нещастен гулю.
  • #29
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Те хората като производител и на електрически и автомобили с ДВГ са го изчислили и го констатират, тука сульо и пульо, кадето един игленик по трудово обучение не са направили, тръгнали да им обясняват, че не било така. Все едно дете от детската градина да учи баща си как се правят деца. Ако знаете само колко сте смешни.
  • #28
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Както производството на батерии, така и електродобивът стават все по-екологични с бързи темпове. Така че целият този спор е излишен.
  • #27
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Еко ( преди 1 ден )
    Електрическите автомобили са градска екология,а не обща екология.Когато разграничат този факт ще се разбере ползата от тях.Електричеството се произвежда извън градовете както и горивата,но те се изгарят в града.
  • #26
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Adolfo ( преди 1 ден )
    Математиката му е тотално сгрешена, производството на ток го включва, но производството, от начина на намиране на петрол, до влизането му в резервоара, удобно е замъглено, тоталната щета след добива на, нефт и газ изобщо не е калкулирана. Остава да кажем че, автомобилната и петролната индустрия, само за едно столетие работа, скапа планетата, ако беше електро двигател, какво би било?
  • #25
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Имам ел. самобръсначка купена през 2006 година нова от мен с литиево-йонна батерия. В продължение на 10 години съм я ползвал през ден. За 14 години батерията още работи, а не съм я зареждал последната година. Според мен ще изкара до 20 години без проблем. Не мога да преценя с колко е намалял капацитета, но не е толкова много, все още върши отлична работа. Така че литиевите батерии са доста издръжливи, това ми е личен опит.