IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли

Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40

Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.


Polestar 2


По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar  - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.

„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.


Polestar 2


Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.

На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).


Volvo XC40


За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км.

Снимки: Geely, Volvo

0 от 500
  • #23
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Adolfo ( преди 3 години )
    Математиката му е тотално сгрешена, производството на ток го включва, но производството, от начина на намиране на петрол, до влизането му в резервоара, удобно е замъглено, тоталната щета след добива на, нефт и газ изобщо не е калкулирана. Остава да кажем че, автомобилната и петролната индустрия, само за едно столетие работа, скапа планетата, ако беше електро двигател, какво би било?
  • #22
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Имам ел. самобръсначка купена през 2006 година нова от мен с литиево-йонна батерия. В продължение на 10 години съм я ползвал през ден. За 14 години батерията още работи, а не съм я зареждал последната година. Според мен ще изкара до 20 години без проблем. Не мога да преценя с колко е намалял капацитета, но не е толкова много, все още върши отлична работа.Така че литиевите батерии са доста издръжливи, това ми е личен опит.
  • #21
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Единсвеното скъпо на електромобилите са батериите.Електродвигателя дори да изгори е доста по евтин в сравнение с дизелов или бензинов такъв.
  • #20
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Каква екология какви пет лева. Всеки си тълкува нещата както му е изгодно.Истината е Всичко се определя от удобството, за потребителя.Ако спаднат цените на батериите, не бих се колебал да си взема електромобил. Няма масла, няма ангренажи,няма горива, ауспуси, и няма купища технически проблеми в процес на експлоатацията, зареждаш в контакта като телефон. Какво повече да желае човек.
  • #19
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не циврете фенчета ДВГ няма бъдеще и няма да се върнат към него.
  • #18
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Fenix ( преди 3 години )
    Тия май изостават в хибридните и електрически технологии и гроздето им е кисело. При производството на батериите и ток се харпели повече СО2. Айде бе. А добива, преработката и транспорта на горива да го броим ли. Също преработката, транспорта и изхвърлянето на отработено то масло? Нещо доста крива сметка
  • #17
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Може ли да споделите за въглеродния отпечатък на добива, преноса и преработката на нефт. И нека след това да спомене и истинските отрови отделяни от ДВГ - твърди частици, азотни окиси, СО както и огромното количество топлина!
  • #16
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    полстар са китайска компания произвежда се в китай от китайци какви шведи ви се привиждатв статията
  • #15
    15 rate up comment 8 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    Електрическите коли са екологични защото ще са СКЪПИ и малко.Ел. кола смислена под 10хил. долара няма как да има. 3та употреба също.Докато ДВГ колата и на 40г. за 500 лв. и те вози. Ел коли ще отнемат възможността бедните да имат коли а те са милиарди.
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    ivobogdanov ( преди 3 години )
    А Кравите не отделят нищо