IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault планира два много важни електромобила

Френската компания ще използва платформата от Nissan Ariya

Renault планира сериозна моделна офанзива, в която много важно значение ще имат два нови електрически SUV модела, както и подсилване на присъствието на марката в сегмент С. Това е една основните цели на френския гигант, според новия главен изпълнителен директор на компанията Лука ди Мео, съобщи списание Autocar. По-рано тази година Renault и Nissan стигнаха до ново партньорско споразумение, според което двете компании ще ускорят споделянето на платформи, технологии и производствени мощности.


Renault Morphoz1


Де Мео се захвана със сериозни промени в плана за развитие на компанията, като другата му основна цел е заличаването на рекордната загуба от над 7 милиарда евро, записана през първата половина на 2020 година.


Luca De Meo


Проектът за електрически SUV модели на Renault се базира на платформата CMF-EV, която вече се използва при представения наскоро Nissan Ariya.

За единия от тези нови електрически модели се знае, че ще представлява версия на концепта Morphoz, показан през пролетта на тази година, но с по-високо окачване. На размери новият модел ще е близък до актуалния Renault Kadjar, но пък по-нисък от него заради изискванията за аеродинамична ефективност, които спомагат за постигане на по-голям пробег. За втория електромобил би трябвало да очакваме модел, близък по размери с популярния Captur.


Renault Morphoz2


„Ние сме наясно, че има пространство за позициониране на модел под Zoe, но имаме по-големи очаквания за сегмента точно над Zoe – коментира по адрес на първия бъдещ модел Жил Норман, шеф на департамента за електромобили в Renault. – Хората вече осъзнават, че електромобилите са безопасни и забавни и имат много по-голям пробег в сравнение с първите серийни модели на ток.”

Норман обясни, че целта на компанията ще е пробегът с едно зареждане да е поне 550 км. Което няма да е лесна задача, като се има предвид, че най-големият пробег на Ariya е 510 км (с батерия 87 kWh и предно предаване).

В Renault възлагат големи надежди на платформата CMF-EV и по отношение на намаляването на разходите.


Nissan Ariya


„Вече постигнахме 30% намаляване на стойността на платформата. Намалихме стойността на батерията с 30 процента и с 20 процента на електромотора”, потвърди Жан-Пол Драй, директор в Renault по развитието на електромобилите. Той прогнозира, че следващото поколение електромобили на компанията „ще са много близо до сравними с тях автомобили с двигатели с вътрешно горене по отношение на цената и разходите за експлоатация”.

При другия нов електрически SUV на Renault все още има доста неясноти. Но Норман подсказа, че става въпрос за „кросоувър или SUV, а не за хечбек”, като се появи и информация, че трябва да търсим сходства с Captur. Дизайнът отново ще е повлиян от Morphoz, но ще е по-обран и не толкова агресивен.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 5 дни )
    Може и да си прав но има много СУВ електромобили със задно като като Модел У, ИД4(Ениак, Кю4 е-трон) и Форд Мустанг-Е докато с предно са основно тези които са варианти на ДВГ модели като Кона и е2008 а примера с АМГ и М не е уместен защото 4х4 не е предно а и при Ауди и Волво масово се предпочита 4х4 пред предно
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Причината е проста, първо Кона е СУВ, поне малко трябва да има макар и да излезе само на черно, малко калчица, снежец, тревичка. Там задното за нищо не става. Щеше да е лудост СУВ със задно. Освен това, предното се справя доста по-добре от задното в голям комплекс от условия, за това масово колите са с предно предаване дори почти всички клиенти на БМВ М моделите и АМГ моделите на Мерцедес избират 4Х4 пред задно. Даже заради липса на търсене АМГ спряха задното.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 5 дни )
    Разликата между Конa и ИД3(със задно) с по 200коня в ускорение до 100 е под половин секунда тоест едва ли има значителна разлика в сцеплението но като цяло е странно защо ще ги правят с предно като повечето планирани електромобили са със задно
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Явно Нисан са се вразумили и са решили да не повтарят историята с Лийф и Зоуи, където се получава вътрешна конглокенция, резултатът от която са две подобни коли, които не споделят нито платформа, нито компоненти. Дори батериите са от различни доставчици.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 5 дни )
    Поредният пирон в немският ковчег.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    RD ( преди 5 дни )
    Като чета коментарите много народ мрази Европа. Вероятно се разпознават като азиатци или африканци...
  • #3
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Какви са тия експлоатационни разходи! Рендетата да не са измислили начин да вкарват електрическите коли през месец в сервиза :))) Това ще е пробива на европейците в ел. мобилността хахахаха
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Фрянцузите никога няма д се откажат от предното нали те са го въвели с оня Ситроен Тракцион Авант
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Надявах се поне електромобилите да не са на предно но ето че тези пак отиват в тази посока. Хюндай Кона е с предно и с големия въртящ момент на ел. двигателя няма никакво сцепление и постоянно превърта предните гуми.