IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Манипулират ли ни производителите със звука от вратите?

Автомобилните компании вече наемат специалисти по психоакустика да подготвят моделите им

Автомобилните врати са проектирани да изглеждат по-здрави, отколкото всъщност са. И не става въпрос само за конструкцията, дръжките или ключалките. Оказва се, че потенциалният купувач може да бъде убеден в надеждността на автомобила и в правилния му избор с помощта на "затръшването" на вратата. И производителите обръщат доста специално внимание на това.


Врата


Автомобилните компании привличат специалисти по психоакустика - наука, която изучава психологическите, когнитивните и сензорните реакции на човека на звуците. Доказано е, че между звука и качеството съществува когнитивна връзка. И основният фактор при избора на автомобил изобщо не е звукът на двигателя, а звукът, който се чува при затваряне на вратата.

Според Джеймс Форд, съосновател на AutoBead, онлайн магазин за авточасти, ако преди 10 години производителите на автомобили трябваше да прибягват до инсталирането на допълнителни дръжки, за да гарантират безопасността на вратите, сега всичко може да се направи със звук. Той смята, че за производителите разработването на правилен звук при затваряне на вратата е ключова възможност да накарат купувачите да усетят качеството на изработката и безопасността на автомобила, за да оправдаят високата му цена.


Врата


Изследвания от Университета в Станфорд показват, че звукът при затварянето на вратата трябва да бъде възможно най-нисък. Пълният, богат звук от затварянето на вратата създава впечатление за лукс, докато металният "трясък" е свързан с лошо качество на сглобката на автомобила.

"Всеки автомобилен бранд има свои "звукорежисьори", които използват специфични комбинации от меки материали, включително пяна. Те абсорбират или блокират нежелания шум и създават уникален звук. След това препроектират ключалката на вратата или добавят допълнителни демпфери. Без тях затварянето на вратата на автомобила би било по-скоро като удар между две метални части", обяснява Форд.

 

0 от 500