IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla печели милиони от съперниците си

Сделките може да не са особено етични, но изкараха компанията на печалба

Най-известният производител на електромобили в света – Tesla, е намерил начин да печели свежи пари от преките си съперници на световния автомобилен пазар. Това показва разбивката на приходите на компанията на Илън Мъск за второто тримесечие на годината. Защото 7% от приходите на Tesla за този период или 428 милиона долара идват от продажба на квоти за вредни емисии на автомобилните компании, които произвеждат коли с двигатели с вътрешно горене. 

 

Илън Мъск

 


Етичната страна на тези сделки е изключително спорна, в това няма спор, но точно продажбата на квоти за вредни емисии е едно от перата в бюджета на компанията в последно време, което осигурява стабилни и лесно прогнозируеми приходи.
 

За второто тримесечие на тази година, което в цял свят беше сериозно засегнато от пандемията от коронавирус, Tesla излиза на печалба с 104 милиона долара. А продажбата на квотите за вредни емисии е този елемент от приходите, които гарантира, че компанията е на печалба в последните 12 месеца – нещо, което анализаторите и инвеститорите не очакваха или поне бяха умерено скептични.
 

Сега прогнозите са, че само за 2020 година Tesla ще получи над 1 милиард долара от продажбата на тези квоти, но в дългосрочен план тези приходи ще намаляват. През 2018 компанията е получила 419 милиона долара от такива сделки, а през 2019 – 593 милиона долара.
 

Кой обаче е най-сериозният купувач на тези квоти? Компаниите, които са най-назад в електрификацията на гамата модели, които продават. Идеален пример за това е FCA – гигантът, който наскоро се обедини с PSA, има договор за покупка на квоти за 1,1 милиарда долара до края на 2023 година. Миналата година стана ясно, че и GM също купува квоти от Tesla, макар, че за разкриването на тази информация трябваше да се намеси съдът.
 

Наскоро анонимен главен изпълнителен директор на автомобилна компания, присъстваща на световния пазар призна, че „почти всяка фирма купува такива квоти под една или друга форма, но не ни се налага да ги обявяваме”. Същото важи и за продавачите, които обаче трябва да декларират приходите от тези сделки.
 

Сника: MarketWatch 

 

0 от 500