IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трудна мисия: Тестваме новия Ford Puma

Кросоувърът идва с меко хибридно задвижване, но трябва да се справи с тежко наследство

Поредният компактен кросоувър, който се опитва да намери място под слънцето, вече е на пазара. Заради него Ford реши да върне на пазара името Puma, което носеше малко купе, произвеждано в края на на миналия и началото на настоящия век. Единственото общо нещо между двата автомобила е, че са на базата на хечбека Fiesta, макар и от различни поколения.


Ford Puma - тест-драйв


Подобен ход явно е част от новата стратегия на марката, която предвижда използването на стари имена за нови модели. Така се появи Mustang E-Mach – първият електрически кросоувър на Ford, както и Ford Bronco, който беше възроден като име, но технически няма нищо общо с легендарния всъдеход, продаван през миналия век. Явно в компанията разчитат на носталгия у своите клиенти, като това засега носи успех.

В случая с Puma подобен ход е оправдан, защото новият кросоувър има две доста трудни задачи. Първата е да се наложи в един от най-оспорваните сегменти на пазара, а втората – бързо да накара желаещите да си купят автомобил от този клас да забравят неговия предшественик EcoSport, чието първо поколение се оказа провал, а второто така и не успя да поправи нещата.


Ford Puma - тест-драйв


Ако добавим и факта, че и оригиналния Ford Puma не беше кой знае колко успешен, то задачата на новия модел се усложнява доста. Трябва обаче да признаем, че в компанията са се постарали доста. Дизайнът на кросоувъра донякъде напомня на този на Fiesta, но в същото време има собствен стил. Голямата решетка на радиатора и сложната форма на предната броня подчертават желанието на създателите на кросоувъра, той да се отличава. Спортните джанти, които могат да бъдат с размери 17, 18 или 19 цола, също помагат за подобно усещане.

Интериорът почти напълно повтаря този на Fiesta, като в оборудването на модела са включени мултимедийна система Sync3 с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, система Ford Pass Connect с Wi-Fi-рутер за 19 устройства, а също така и фирменият комплекс от системи за активна безопасност Ford CoPilot 360. Има обаче и някои разлики, които би трябвало да се харесат на евентуални клиенти.


Ford Puma - тест-драйв

Под багажника, например, има и допълнително място с обем 80 литра. Ако подът бъде отстранен, височината достига 1,15 метра, което прави мястото още по-удобно за поставяне на различни обемисти товари. Именно тази функционалност е едно от основните оръжия на Puma, подчертават от компанията-производител. И добавят, че обемът на багажника от 456 литра е най-добрият в този клас.

Всичко изброено до момента е само от полза на модела, но пък той излиза на пазара в момент, в който влизат в сила и новите екологични стандарти за ЕС. Затова и във Ford залагат на „мека“ хибридна система, благодарение на която вредните емисии ще бъдат намалени. В нейната основа е добре познатият 1,0-литров бензинов турбомотор с 3 цилиндъра, работещ със стартер-генератор, чиято задача е да акумулира енергия при спиране и да осигурява допълнителни 50 Нм при стартиране.


Ford Puma - тест-драйв


Предлагат се два варианта на системата, носеща името EcoBoost Hybrid Tecnology – със 125 или 155 к.с. Нашият тестови автомобил беше с по-мощния агрегат и ниво на оборудва ST Line, благодарение на което машината изглежда, а и се чувства по-спортно. Скоростната кутия е 6-степенна механична (предлага се и автомат със 7 предавки), като предаването (типично за повечето модели от този клас) е единствено към предните колела.

Първото нещо, което прави впечатление, е динамиката на автомобила, която се дължи на допълнителния стартер-генератор. Благодарение на него е избегната турбо-дупката, а разходът на гориво също е напълно приемлив – около 6 л/100 км при смесен режим с едно преминаване на София от единия край до другия. При пътуване се усеща и по-твърдото окачване, което се дължи на торсионната задна греда, подсилените амортисьори и оптимизирани горни опори. Благодарение на сравнително високия си пътен просвет от 167 см, Puma може да се справи и черни пътища, но не все пак не бива да се забравя, че повечето модели от този клас получават определението „паркенти“ и моделът на Ford не прави изключение от това.

Още снимки на модела - вижте в галерията:

Като плюсове за новия Ford Puma може да се добави и богатото му оборудване, особено щом става дума за системи за подпомагане на управлението и безопасността на возещите. В стандартното оборудване влизат адаптивен круиз-контрол с функция Stop & Go, разпознаване на пътните знаци, запазване на лентата. Последната позволява на шофьора дори да вдигне ръцете си от волана (макар и за малка), а автомобилът да поддържа лентата си на движение, стига да намери път с все още неизтрита маркировка.

Всичко това, разбира се, си има и цена – базовият вариант стартира от 43 000 лв, но при високите нива на оборудване тя стига до 56 000 лв. Не е никак малко, но пък вече на пазара почти не останаха евтини предложения, като това се дължи именно на новите екологични стандарти, които влизат в сила в ЕС от 1 януари.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500