IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Супермозък ще управлява всички модели на Audi

Технологията Integrated Vehicle Dynamics computer може да контролира 90 системи на автомобила

Всички бъдещи модели на Audi ще получат нова електронна архитектура, която ще свързва в обща мрежа основните компоненти на автомобила. Технологията е получила името Integrated Vehicle Dynamics computer и ще се превърне в единен център за управление на всички агрегати – от скоростната кутия до асистентите на водача.


Audi платформа


На теория това изглежда доста сложно, но от компанията са категорични, че въвеждането на единна електронна платформа е направено точно с обратна цел – максимално опростяване и улесняване на шофьора. Новият „супермозък“, както го наричат в Audi, е 10 пъти по-производителен от използваните в момента средства за обработка на информацията, като той ще може за контролира до 90 различи бордови системи в зависимост от ситуацията.

Самата електронна платформа е универсална, което ще позволи да бъде интегрирана във всички модели на Audi – от компактния A3 да флагманското крос-купе Q8 и електрическото семейство е-tron. На електромобилите „супермозъкът“ ще може, например, да повиши ефективността на работата на системата за рекуперация, която осигурява около 30% енергийния запас на акумулаторните батерии.


Audi e-tron


При моделите от гамата RS новата електронна платформа ще управлява системите, отговарящи за динамиката и управляемостта, като това ще бъде първият случай в историята на технологиите на Audi, когато компонентите за контрол на шасито и на силовия агрегат са обединени в един блок.

Кога именно ще бъде реализирано преминаването към Integrated Vehicle Dynamics computer, засега не се уточнява, но от Audi твърдят, че платформата е готова за серийно производство, така че може да бъде интегрирана в моделите на бранда в съвсем скоро време.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 5 месеца )
    Сетила се Мара ... Като им четеш статията ще си помислиш, че нещо революционно ще правят (е то за тях си е революционно, щото още са с технологиите на пра дядо Дизел, ама за останалата част от света не е). Тесла имат подобна платформа с 2 карти от 2017 година.Чак тази година NVidia успяха да пуснат платформа, която да бие тази на Тесла от 2017 и да е 3 пъти по-евтина. Мерцедес вече анонсираха използването й, и според мен от всички германски компании първи ще пуснат продукт конглокентен на Тесла.
  • #3
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    3 тонни са СУВовете на Тойота, дори големия Q7 със 7 места тежи 2 тона. Иначе на Ауди нещата им вървят, дори в Норвегия, най-големия пазар на ел.коли в Европа, Лидер по продажби е електрическия СУВ на Ауди е-трон. измествайки Тесла от лидерската позиция. А ВАГ е спряган за най-големия конглокент на Тесла в бъдеще при ел. колите. Така, че има какво да пишат статии. За изостаналата технически Тойота ли да пишат? Която със спънатия си хибрид се подиграва на Тесла?
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В момента виждам три статии за Ауди, които са спуснати от Политбюро отгоре. Как не ви писна....
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ох, не мога вече с тея статии за Ауди. Ще слатат, ще правят и накрая излиза някакъв 3 тонен мастодонт с дизелов двигател и емисии като за световно.....