IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият шеф на Skoda започва при 72% намаление на печалбата

Томас Шафер ще има тежката задача да измъкне компанията от кризата с коронавируса

Компанията Skoda Auto назначи Томас Шафер за свой нов председател на Борда на директорите, като това стана веднага, след като Volkswagen Group отчете спад от 72% на оперативната печалба за първата половина на 2020 година.


Томас Шафер Skoda


Шафер поема поста незабавно, като заменя Бернхард Майер, който изкара 5 години начело на компанията. Под негово ръководство Skoda ще трябва да реализира плана, който предвижда пускането на 30 нови и обновени модели за периода 2019-2022 година. Приходите на марката за първите 6 месеца са 7.55 млрд. евро, а оперативната печалба – 228 млн. евро (за същия период на 2019 година те са били 824 млн. евро).

От началото на годината Skoda е продала 426 700 нови автомобила, което е с 31,3% по-малко от първото шестмесечие на 2019 – 620 900 бройки. В компанията обаче вярват, че перспективите са добри, като това се дължи най-вече на резултатите за юни. Те са доста по-високи от предишните два месеца, когато заводите и дилърите на марката не работиха заради пандемията от коронавирус.

Самият Шафер има богат опит в автомобилната индустрия, където започва работа още през 1991 година в Daimler AG през 1991 година. Той е заемал различни позиции в Германия, САЩ и Южна Африка, а от 2002 до 2005 година ръководи подразделението Daimler-Chrysler в Малайзия. През 2011 година му е поверен проекта за изграждане на завод на Mercedes-Benz в Китай със сътрудничество с местната компания BAIC.

Година по-късно Шафер преминава във Volkswagen AG, където отговаря за международното производство на моделите на групата, а от 2015 години е президент и управляващ директор на подразделението на Volkswagen Group в Южна Африка. За 5 години той разширява значително търговската мрежа на концерна, като под негово ръководство марките Volkswagen, Audi и VW Commercial Vehicles постигат пазарен дял в региона от 23,5%.

Снимка: Skoda

0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Трябва искрена любов. Ако такава имаше и не само в нашите представители, които дистрибутират, но и тези там, които произвеждат и управляват, нещата нямаше да са съвсем така. Само да ви питам, знаете ли повечето от тези, които са представители на някоя марка тук, какви лични коли карат, въпреки че представляват тази марка. Малко риторичен въпрос.Аз познавам няколко от тези /дори шефове/, които представляват някоя марка, но за личен автомобил имат друга. Мисля, че от тук натам всичко е ясно!
  • #2
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ценен съвет: на всеки, закупил нова Шкода, осигурете брачен консултант или психотерапевт.
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не разбирам защо "немските лоени мозъци", сменят шеф след шеф! Достатъчно е, да издирят някои от "разбирачите" в този форум и срещу колосалната сума/за разбирачите, нали/ от 800-1000 евра, ще си осигурят "много ценни съвети"!!