IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След 10 години всеки трети нов автомобил ще е електрически

Пикът на продажби на коли с двигатели с вътрешно горене е преминал

В края на настоящето десетилетие около 1/3 от продаваните на пазара нови електромобили ще бъдат с изцяло електрическо задвижване, показва изследване на компанията Deloitte, цитирано от британското издание Autocar.


електромобили


По оценки на експертите, към 2030 години ежегодно ще бъдат продавани около 31,1 млн. електромобила, което е с 10 млн. повече от последната подобна прогноза на Deloitte, публикувана през януари 2019 година. Според компанията за изследвания, пикът на продажби на автомобили с бензинови и дизелови двигатели вече е преминал и повече няма как да бъде достигнати подобри резултати.

Отбелязва се още, че до 2024 години световният автомобилен пазар няма да се върне на нивата си от преди пандемията от коронавирус. За тази година прогнозата е продажбите на електрически модели да достигне 2,5 млн. бройки, но през 2025 година техният брой ще бъде увеличен до 11,2 млн. Очакванията са през 2030 година около 81% от всички продадени нови електрифицирани превозни средства да бъдат изцяло на ток, като сериозно ще се увеличи и търсенето на употребявани електромобили.


електромобили


„Първоначално високата цена на електромобилите отблъсна повечето евентуални купувачи, но сега автомобилите на ток струват почти колкото бензиновите и дизеловите им аналози, което съответно ще доведе и до увеличение на търсенето“, отбелязва Джейми Хамилтън, който отговаря за електромобилите в Deloitte.

Експертът е сигурен, че е интересът към колите на ток ще се увеличава през следващите години, въпреки липсата на добра инфраструктура от зарядни станции. Във Великобритания около половина шофьори вече обмислят закупуването на електромобил при смяна на сегашното си превозно средство. Сериозен стимул за това са и бонусите, които властите предлагат при придобиването на автомобил с нулеви вредни емисии.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    333 ( преди 3 години )
    И защо така? Имате кристално кълбо ли? Приличате на пуйки , дето обясняват колко добър е стопанина и ги храни, колко светло е бъдещето ....докато не дойде Денят на благодарността
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    2/3 от кои коли? :D :D абе много сънувате бре...
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Спокойно, до 2030 Deloitte, ще актуализират "прогнозата" няколко пъти, и в действителност тогава 2/3 от колите ще са на ток
  • #6
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Е те така изглеждат мокрите сънища на електричарите :) Може би в някои части на европа под диктатурата на мантално ощетени политици може и да го добутат... но в САЩ няма как, съмнявам се и за Китай а в световен мащаб е просто някаква пoрнo приказка за ватмани...
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    много оптимистично, но ми звучи малко "а дано, ама нАдали"... поне в БГ изглежда фантастика... всеки трети 20 годишен голф да се смени с нова скъпа електричка... освен че зарядните няма да стигат доникъде...
  • #4
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това няма как да стане. За тези коли трябва много ток и много зарядни станции за да се зарежда всяка поне по 1 час. От къде ще се вземе тока питам. И копй ще построи милионите зарядни станции. Това ще струва адски много пари.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В Европа най-трудно (като свършат субсидиите) ще навлязат в класа Клио/Поло и бензиновите Голф/Фокус с еднолитровите двигатели понеже те идват най-изгодно спрямо Ел.колите. Клио/Поло с малък турбомотор почват от към 20хил евро а моделите в класа на Голф с двулитровите дизели към 30 Хил евро и там електромобилите по-лесно ще растат без субсидии както и при джипките а и премиумите които са главно дизел-автоматик с по 200 коня
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Jojo ( преди 3 години )
    Спрат ли се бонусите ,а то все един ден ще се случи ,защото в момента това е стимулираща мярка рязко ще се намалят тези оптимистични прогнози .А за втора ръка никога не бих купил освен ,ако не е с нова батерия ,не бих рискувал
  • #1
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сложете Тесла на снимката само че, не този смачкан Хюндай (сарказъм).