IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цялата печалба на Tesla идва от други производители

Компанията отчете трето поредно тримесечие на плюс и акциите й удариха тавана

Американският производител на електромобили Tesla изненада пазарите, като обяви трето поредно тримесечие на печалба въпреки кризата покрай карантинните мерки. Това даде нов импулс на цените на акциите, които приключиха търговията при рекордната котировка от 1592 долара. Никога до момента компанията не е успявала да приключи на зелено три поредни тримесечия.
  
 
Илон Мъск, Tesla

  Никога не съм бил по-голям оптимист за бъдещето на Tesla, обяви Мъск
 
Печалбата на Tesla обаче е изцяло за сметка на други автомобилни производители, показва отчетът. Нетният положителен резултат за компанията на Илон Мъск е 104 милиона долара за периода април-юни. През тези три месеца Tesla е спечелила рекордните 428 милиона долара от т. нар. "регулаторни кредити" - на практика продавайки на конкуренти квотите си за вредни емисии. В САЩ и ЕС на производителите на автомобили с двигатели с вътрешно горене е позволено да "намаляват" средните емисии на продукцията си, като откупуват квоти от компании, които са под лимита.

Ако не беше това перо, Tesla щеше да приключи тримесечието със загуба от 324 млн. долара - което щеше да е съпоставимо с резултата й за същия период на 2019 (загуба от 408 млн. долара). Сега, благодарение на квотите печалбата е 50 цента на акция. При това темпо и при сегашната им цена обаче на инвеститорите ще са необходими 796 години, за да им се изплати вложеното.
  
 
Tesla Cybertruck

 Вече е официално: Cybertruck ще се прави в Тексас

  
Междувременно Илон Мъск официално обяви, че следващата "Гигафабрика" на компанията ще бъде построена в Тексас. Там по план ще се произвеждат бъдещите Cybertruck и Tesla Semi, както и част от коичествата Model 3 и Model Y. "Никога не съм бил по-голям оптимист или по-развълнуван за бъдещето на Tesla", заяви шефът на компанията.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Тесланар ( преди 3 години )
    Какви ги дрънкаш, че има марж на печалбата като Порше, бре, смотан тесланар? Я, се върни в първи клас. Без кредитите Тесла има брутен маржин от малко над 18%. Като извадиш всички останали разходи и се получава оперативен маржин от 5%. Порше има оперативен маржин над 15%. ХАХАХА
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ми голяма квота , защото има 390 000 продажби с нулеви емисии. А на колегата, дето се е развълнувал от пазарната капитализация - тя показва само, че спекулантите са се качили на влакчето :)
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всичко хубаво, но Мъск как се е сдобил с такава голяма квота, че е чак продава и на другите. Неговите продажби са нищожни в сравнение с традиционните производили. От къде толкова голяма квота ? Да не би да е нещо свързано с това, че най накрая им прави кораби на правителството ? От страна на Мъск е ок да си иска всичко това, но изглежда нечестно за всички други. Нали щатите имаха железни закони и съдилища ?
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Тесланар ( преди 3 години )
    178 000 aвтoмoбилa и 120 милиoнa пeчaлбa oт крeдити зa 2020, a cтрувa 300 милиaрдa? Пълнa пaрoдия.Фoлкcвaгeн прoдaвa 1 милиoн кoли caмo в Китaй зa три мeceцa и прaви тaкaвa пeчaлбa зa двa дни.Въпрoc нa врeмe e бaлoнa дa гръмнe и кaктo c Биткoйн зoмбитaтa дa ce нaблъcкaт c aкции нa мaкcимaлнa цeнa, кoятo нямa кoй дa купи.
  • #8
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Тесланар ( преди 3 години )
    Тaкa ce прaви пeчaлбa- увoлнявaш cлужитeлитe зa мeceц, връщaш ги нa рaбoтa c 30% пo-ниcкa зaплaтa и Фиaт ти кихa 420 милиoнa зa врeдни eмиcии.Тecлa e пo-гoлямa пирaмидa и oт Биткoня. Cъщитe фaнaтични глупocти дрънкaт и фeнoвeтe нa кoвидиoтa Eлoн Мъcк, кaк eдвa ли нe caмo Тecли щe кaрaмe cлeд пeт гoдини и вcичкo щe e рoбoтaкcитa.В рeaлнocттa oбaчe, Тecлa e eднa мaлкa бутикoвa фирмa, кoятo прaви нe мнoгo крacиви, лукcoзни и кaчecтвeни кoли, нo ги прoдaвa нa фaнaтици, кaтo държaвaтa пoкривa ...
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    notangel ( преди 3 години )
    Да печелиш от продажба на въздух, добър бизнес...
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мъск винаги е твърдял, че Тесла не е автомобилна компания и до 10 год. продажбата на автомобили ще формира не повече от 30% от приходите и. В същото време Тесла е компанията, в която най-голям дял от акциите се държат от шортселъри и въпреки това направи 200% ръст само тази година.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 3 години )
    Я пък? ТЕСЛА не плащат дивиденти, няма как да получиш такива, бидейки собственик на акциите им. Също така - хората купуват акции, за да са част от бизнес. Дали дългосрочно или краткосрочно - техен проблем. Крайната цел е да изкараш пари, или поне да не държиш кеш, който губи със средно около 6 процента на година заради инфлацията.
  • #4
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всички купили акции разчитат на спекула, а не на дивиденти. Това до някъде е друг биткойн. Всички купуват с очакване цената да се качва и да ги продадът след половин-една година за 20-30% надценка
  • #3
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    И кво правим, когато другите компании покрият изискванията и спрат да плащат тоя одържавен рекет? Собствениците на акции пият една студена вода